| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye’nin Çevre Sorunları | COĞ5045 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | COĞRAFYA - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serpil MENTEŞE (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Çevre yönetiminin teknik, sosyal, hukuki ve ekonomik boyutunun bir bütün olarak incelenmesi, çevre sorunlarının farkına varılması ve farkındalık oluşturmak. |
| Ders İçeriği |
Çevre Biliminin Tanımı, İnsan Çevre İlişkisi, Çevre Sorunlarının Tanımı, Çevre Politikalarının analizi, Çevre Yasası, Çevre Ekonomisi, Sürdürülebilir Kalkınma. |
| Ders Kaynakları |
1-Türkiye Çevre Vakfı (2003). Türkiye’nin Çevre Sorunları, Ankara, 2003.
2-Yıldız, K., Sipahioglu, Ş., & Yılmaz, M. (2000). Çevre bilimi. Gündüz Egitim ve Yayıncılık. 3-Türkiye’nin Çevre Problemleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2000. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Çevre,Bilim ve Politika;Kavramlar ve terimler;ekoloji,doğa,çevre,siyasal ekoloji,yöntem sorunları. | Ders Gösterim |
| 2 | Çevre-Toplum etkileşimi;dünya nüfusunun gelişme çizgisi,Dünya nüfusunun genel görünümü,nüfusa ilişkin görüşler. | Ders Gösterim |
| 3 | Nüfus politikasının önemi, Türkiye'nin nüfus sorunu ve politikaları | Ders Gösterim |
| 4 | Habitat,Doğal kaynaklar | Ders Gösterim |
| 5 | Beslenme;besinsel düzen farklılıkları,gelişmiş -az gelişmiş ülke ayrımı,açlık ve açlıkla savaş,Türkiye'nin beslenme sorunları | Ders Gösterim |
| 6 | Enerji;enerji kaynakları,enerji ve çevre,enerji politikaları,çevre kirliliği. | Ders Gösterim |
| 7 | Çevresel değerler ve kirlenme;hava,su ve toprak. | Ders Gösterim |
| 8 | Ara Sınav + Flora ve Fauna;ormanlar,ulusal parklar,çayır ve mer'alar,sulak alanlar,endemik bitkiler,fauna,endemik hayvanlar,faunaya ilişkin sorunlar | Ders Gösterim |
| 9 | Kültürel çevre;kültürel çevre tanımı,Türkiye'deki kültürel çevrenin genel görünümü,Külürel çevreyi koruma sorunları,çevre sorunları ve çevresel sorumluluk. | Ders Gösterim |
| 10 | Çevre politikası kavramı;içerik yönünden çevre politikaları,yöntem açısından çevre politikaları | Ders Gösterim |
| 11 | Çevre politikasının uluslararası boyutları;uluslararası politika ve çevre,uluslararası örgütler ve çevre. | Ders Gösterim |
| 12 | Türkiye'de çevre yönetimi ve politikası. | Ders Gösterim |
| 13 | Çevre politikalarını belirleyen temel mevzuat | Ders Gösterim |
| 14 | Çevrenin yargı yoluyla korunması. | Ders Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve mesleki sorumluluk bilincinde bireyler olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini edinir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Türkiye’nin mevcut çevre sorunlarını tanımlayabilecektir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Çevre sorunlarına neden olan süreçleri analiz edebilecektir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Çevre sorunlarının giderilmesi için çözüm yollarını oluşturabilecektir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |