| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mikro İktisat I | İKT5023 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
| Amaç |
Ekonomik karar birimlerinin çeşitli modeller ile analiz etmenin neticesinde piyasa fiyatlarının oluşumunu, piyasada optimum karar alma ve verimliliği artırmanın yollarını araştırma mikroiktisat dersinin amacını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Rekabet koşulunda sınırlı kaynakları alternatif kullanım yollarını, onların dağıtımını, üretim teorisinin temellerini, malların arz ve taleplerini, rekabet teorisinin temellerini öğretir. |
| Ders Kaynakları |
Mikro Ekonomi, Zeynel Dinler
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Her ekonominin ana sorunları ve ekonomik düzenle ilişkisi | |
| 2 | Faydanın ölçülebilirliği problemi ve tercih sırasının saptanması | |
| 3 | Eşmarjinal fayda ve tüketici dengesi: kardinal fayda yaklaşımı | |
| 4 | Farksızlık analizi ve tüketici dengesi | |
| 5 | Piyasa talebi analizi, talebi etkileyen faktörlerdeki değişmelerin etkisi, gelir ve ikame etkileri | |
| 6 | Üretim fonksiyonu ve verim analizi | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | En düşük maliyetle üretim ve optimal faktör bileşiminin seçimi | |
| 9 | maliyet teorisi | |
| 10 | Maliyete ilişkin kavramlar ve kısa ve uzun dönem maliyet eğrilerinin elde edilmesi, azalan verimler ve ölçeğe göre getiriler | |
| 12 | Tam rekabet piyasası, tam rekabet piyasasının özellikleri ve tam rekabet piyasasında firma dengesi | |
| 13 | Piyasa dengesi ve fiyat oluşumu, arz ve talepteki kaymalar, arz ve talep uygulamaları | |
| 14 | Tam rekabet piyasasında firma dengesi ve kar maksimizasyonu, firma dengesi ve zaman, kısa ve uzun dönem firma ve endüstri dengesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tüketici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Üretici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tüketici ve üretici davranışlarını yorumlar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İktisatta modellerin önemini analiz eder | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tüketici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | - | 3 | ;
| Üretici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | - | 4 | ;
| Tüketici ve üretici davranışlarını yorumlar | 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | - | 4 | ;
| İktisatta modellerin önemini analiz eder | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | - | 2 | ;
| Ortalama Değer | 4,25 | 3,75 | 2,5 | 2,75 | 3,25 | 2,25 | 3 | 1,5 | 2,5 | 2,5 | 1,5 | 2,5 | - | 3,25 |