EN
  • Anasayfa
  • İKT5900 Seminer (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
İKT5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer İKT5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Aykut EKİNCİ (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Prof. Dr. Aykut EKİNCİ
Amaç

Araştırma odağını güçlendirmek, araştırma konusunu sınırlandırmak, teorik ve metodolojik yaklaşımları açıklayabilmek, araştırma ile ilgili literatür taraması becerisini geliştirmek, bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek, araştırma etiğini belirgin hale getirmek

Ders İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma, bilimsel araştırmaya ve tez yazma sürecine hazırlama

Ders Kaynakları Kitap, bilimsel yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ödev 1 Ödev 1 24 1 24
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 188
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,37
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Konu seçimi ve araştırma sorusu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Kaynak araştırma ve literatür taraması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Tez önerisinin biçimsel koşulları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Tez önerisi dosyası hazırlama Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Tez önerisinin içerik ile ilgili çalışmalarının sürdürülmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Tez uygulama süreci Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Danışman ile çalışma koşulları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Yazım kuralları ve sunumu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Yazım kuralları ve sunumu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Sunum Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 sunum Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Sunum Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Araştırma ve yazım becerilerini uygular. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır. 4 4 3 3 3 3 2 3 2 1 - - 1 1
Araştırma ve yazım becerilerini uygular. 4 4 3 3 4 3 3 3 1 2 - - 1 1
Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir. 4 3 3 4 3 3 2 2 1 1 - - 1 1
Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler. 4 3 2 3 3 2 3 1 - 2 - - - 1
Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur. 4 3 2 3 3 3 3 2 2 2 - - - 1
Ortalama Değer 4 3,4 2,6 3,2 3,2 2,8 2,6 2,2 1,2 1,6 - - 0,6 1