| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kimlik İnşası ve Kimlik Politikaları | KMY5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, seminer, sunum |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ulusçuluk politikalarının temel unsurlarından olan kimlik inşa süreçlerinin analizi, politik alanda bu süreçlerin etkilerinin değerlendirilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Ulusçuluk ve Ulusal Dil, Ulus İnşası ya da Uluslaştırma, Ortak Dil ve Ulusal Kimlik, Modern Devletlerde Dil Planlaması. Bir Uluslaştırma Aracı Olarak Dil |
| Ders Kaynakları |
Türkiye'de Ulusçuluk ve Dil Politikaları, Hüseyin SADOĞLU, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Avrupa Birliği Entegrasyonu Sürecinde Türkiye'nin Kimlik Problemleri, Hüsamettin İNAÇ, MKM Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ulusçuluk ve Ulusal Dil | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Mutlak Monarşiden Ulus Devlete | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Ulus İnşası ya da Uluslaştırma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Ortak Dil ve Ulusal Kimlik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Modern Devletlerde Dil Planlaması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Osmanlı'da Hakim Dil ve Millet Dilleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Millet Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | ARA SINAV / Millet Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Osmanlı'da Modern Devlete Geçişte Dil Sorunu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Tanzimat Aydını ve Dil-Kimlik Tartışmaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | II. Abdülhamid Dönemi Dil Politikaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Dil Türkçülüğü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Cumhuriyet Dönemi Dil-Kimlik Politikaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Bir Uluslaştırma Aracı Olarak Dil | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ulus devletleşme sürecinde inşa edilen kimlikler analiz edilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Küreselleşme ile ortaya çıkan yeni kimlik yapıları hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Sosyolojik olarak kimlik kavramının içeriği anlaşılır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Toplumsallık içerisinde kimliğin önemi analiz edilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| İnşa edilen kimliklerin siyaset üzerindeki etkisi anlaşılır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ulus devletleşme sürecinde inşa edilen kimlikler analiz edilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Küreselleşme ile ortaya çıkan yeni kimlik yapıları hakkında bilgi sahibi olunur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Sosyolojik olarak kimlik kavramının içeriği anlaşılır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Toplumsallık içerisinde kimliğin önemi analiz edilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| İnşa edilen kimliklerin siyaset üzerindeki etkisi anlaşılır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4,2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,8 | 4,8 | 5 |