| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Metropolitan Yönetimi | KMY5005 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunum. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sanem BERKÜN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Sanem BERKÜN |
| Amaç |
Dersin amacı Türkiye'de ve dünyada büyükşehir belediyelerinin ortaya çıkışı, tarihi, türleri, örgüt ve işleyişleri konusunda bilgi sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır: Kentin tanımı, kent tipleri, kent kuramları, metropoliten kentler, dünyada metropoliten yönetimler, Türkiye´de metropoliten kentlerin gelişimi, büyükşehir belediyeleri. |
| Ders Kaynakları |
Ferruh Tuzcuoğlu, Metropoliten Yönetim, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2003.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 3 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 18 | 1 | 18 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kentin tarihi | |
| 2 | Kent tipleri | |
| 3 | Metropoliten kentler | |
| 4 | Kent teorileri | |
| 5 | Metropoliten politikalar | |
| 6 | Metropol yönetimine ilişkin modeller ve örnekler | |
| 7 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Danimarka, UNIGOV, Hindistan | |
| 8 | Ara sınavlar | |
| 9 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Toronto, Tokyo, Londra, Barselona | |
| 10 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Paris, Hannover, Lakewood, San Francisco | |
| 11 | Türkiye´de nüfus hareketleri ve metropol olgusunun gelişimi | |
| 12 | Türkiye´de büyükkentlerin yönetimi: Büyükşehir Belediye modeli | |
| 13 | Büyükşehir belediyelerinde yetki, görev ve kaynakların paylaşımı | |
| 14 | Büyükşehir belediyelerinde planlama, koordinasyon ve yönetimler arası ilişkiler |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin örgütlenme biçimini açıklar ve etkinliğini değerlendirir. | |||
| Metropoliten alan yönetiminde dünyada ve Türkiye'de görülen yeni eğilimleri anlar, | |||
| Kentin teorik temellerini analiz eder ve yorumlar, | |||
| Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar, | |||
| Farklı ülkelerdeki metropoliten yönetim sistemlerini kavrar ve bunları karşılaştırır, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin örgütlenme biçimini açıklar ve etkinliğini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Metropoliten alan yönetiminde dünyada ve Türkiye'de görülen yeni eğilimleri anlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kentin teorik temellerini analiz eder ve yorumlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Farklı ülkelerdeki metropoliten yönetim sistemlerini kavrar ve bunları karşılaştırır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |