| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Milliyetçilik Teorileri | KMY5006 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, Tartışmalı Ders, Beyin Fırtınası, Seminer, Sunum |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı milliyetçilik kuramlarına farklı düşünsel temellerden yaklaşımları görmek, modern dönemde milliyetçiliğin uğradığı dönüşümleri analiz etmektir. |
| Ders İçeriği |
Millet ve Milliyetçilik Kavramları, Milliyetçiliğin tarihsel Kökenleri, İlkçi-Modernist-Etno Sembolcü Yaklaşımlar, Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar, Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri |
| Ders Kaynakları |
Umut Özkırımlı, Milliyetçilik Kuramları
Ernest Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik Anthony D. Smith, Ulusların Etnik Kökeni Yusuf Akçura, Üç Tarz-ı Siyaset Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
| Final | Final | 40 | 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | - Millet ve Milliyetçilik (Ulus ve Ulusçuluk) Kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 2 | - Milliyetçilik Tartışması: Tarihsel Gelişim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 3 | - Milliyetçilikten Önce Milletler: İlkçi Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | - Milletlerden Önce Milliyetçilik: Modernistler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | - Milletlerden Önce Milliyetçilik: Modernistler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 6 | - Milliyetçilik Tartışmasına Etno-Sembolcü Katkılar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 7 | - Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 8 | - ARA SINAV - / Milliyetçilik Tartışmasında Yeni Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 9 | - Ernest Gellner: Uluslar ve Ulusçuluk | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 10 | - Eric Hobsbawm, Milletler ve Milliyetçilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 11 | - Anthony D.Smith: Ulusların Etnik Kökeni | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 12 | - Benedict Anderson: Hayali Cemaatler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 13 | - Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Yusuf Akçura – Hüseyinzade Ali | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 14 | - Türk Milliyetçiliğinin Kökenleri: Ahmet Ağaoğlu – Ziya Gökalp | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Milliyetçilik kavramını tanır, siyaset teorisi ve düşüncesi içindeki yerini kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Milliyetçilik kuramları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Modern dönemde milliyetçilik üzerine yazan farklı düşünürleri tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Türk milliyetçiliğinin milliyetçilik kavramının neresinde durduğu hakkında yorumda bulunur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Milliyetçilik kavramını tanır, siyaset teorisi ve düşüncesi içindeki yerini kavrar. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | ;
| Milliyetçilik kuramları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | ;
| Modern dönemde milliyetçilik üzerine yazan farklı düşünürleri tanır. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Türk milliyetçiliğinin milliyetçilik kavramının neresinde durduğu hakkında yorumda bulunur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 3,25 | 3,75 | 4 | 4,75 | 4,25 | 3,25 | 2,75 | 3 | 2,75 | 2,75 | 2,75 | 2,75 | 2,5 | 2,5 |