| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Devlet Geleneği | KMY5014 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı Türklerin tarih boyunca kurdukları devletlerin siyasal özelliklerini analiz etmektir. |
| Ders İçeriği |
Türklerin Orta Asya'dan göç etmelerinden beri kurdukları siyasal yapılara bakılarak, bir devlet geleneğinin nasıl ortaya çıktığı analiz edilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Aydın Taneri, Türk Devlet Geleneği
Halil İnalcık- Devlet-i Aliye |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Devletin tanımı | |
| 2 | İlk Türk Devletlerinin Ortaya Çıkışı | |
| 3 | Göktürklerin Devlet Geleneği | |
| 4 | Hunlarda Devlet Geleneği | |
| 5 | Uygurlarda Devlet Yönetimi | |
| 6 | Moğol Devlet Geleneği | |
| 7 | Büyük Selçuklu Devlet Geleneği | |
| 8 | Vize Sınavı + Anadolu Selçuklular | |
| 9 | Timur İmparatorluğu'nda Devlet | |
| 10 | Babür İmparatorluğu'nda Devlet Yapısı | |
| 11 | Osmanlı İmparatorluğu Devlet Yapısı | |
| 12 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Yönetim | |
| 13 | Türkiye Cumhuriyeti Devlet Yapısı | |
| 14 | Türk Devletleri arasında İşbirliği İmkanları |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Türklerin tarihsel teşkilat yapısını anlar. | |||
| Türklerin farklı isimler altında kurdugu siyasal yapıların birbirleri ile karşılaştırılması | |||
| Türk devlet geleneği hakkıkna fikir sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türklerin tarihsel teşkilat yapısını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türklerin farklı isimler altında kurdugu siyasal yapıların birbirleri ile karşılaştırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türk devlet geleneği hakkıkna fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |