| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiyede Anayasal Gelişmeler | KMY5020 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gözde KILIÇ YAŞIN |
| Amaç |
Türkiye'nin 1789'dan bu yana içinden geçtiği modernleşme süreci çerçevesinde yaşadığı anayasal gelişmeler tarihsel ve toplumsal bağlam içerisinde ve toplumsal mülkiyet ilişkileri bağlamında karşılaştırmak. |
| Ders İçeriği |
1808 Sened-i İttifak, 1839 Gülhane Hatt-ı Hümayunu, 1856 Islahat Fermanı, 1876 Kânûn-ı Esâsî, 1909 Jön Türk Devrimi, 1921 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu, 1924 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu, 1961 Anayasası, 1971-1973 Anayasa Değişiklikleri, 1982 Anayasası, ve 2017 Anayasa Değişiklikleri. |
| Ders Kaynakları |
Bülent Tanör, Necmi Yüzbaşıoğlu - 1982 Anayasasına Göre Türk Anayasa Hukuku (Beta)
Ergun Özbudun - Türk Anayasa Hukuku (Yetkin) Erdoğan Teziç - Anayasa Hukuku (Beta) Kemal Gözler - Anayasa Hukukunun Genel Teorisi (Ekin) Kemal Gözler - Türk Anayasa Hukuku (Ekin) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 7 | 98 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Anayasa Hukuku ve Teorileri | |
| 3 | 1808 Sened-i İttifak | |
| 4 | 1839 Gülhane Hatt-ı Hümayunu | |
| 5 | 1856 Islahat Fermanı | |
| 6 | 1876 Kânûn-ı Esâsî | |
| 7 | Ödev Hazırlama Çalıştayı | |
| 8 | 1909 Jön Türk Devrimi | |
| 9 | 1919-1923 Bağımsızlık Savaşı ve 1921 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu | |
| 10 | 1923 Kemalist Devrim ve 1924 Teşkilât-ı Esasiye Kanunu | |
| 11 | 1960 Darbesi ve 1961 Anayasası | |
| 12 | 1971 Muhtırası ve 1971-1973 Anayasa Değişiklikleri | |
| 13 | 1980 Darbesi ve 1982 Anayasası | |
| 14 | 2016 Başarısız Darbe Girişimi ve 2017 Anayasa Değişiklikleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Osmanlı anayasacalığındaki gelişmeler ile özel mülkiyetin Osmanlı İmparatorluğu'nda gelişmesinin arasındaki bağlantıları kurar. | |||
| 1961 ve 1982 Anayasalarını toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde karşılaştırır. | |||
| 2017 değişikliklerini toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde analiz eder. | |||
| Jön Türk Devrimi ve Kemalist Devrim'in Türk anayasacılığının üzerindeki etkilerini anlar. | |||
| Osmanlı-Türk anayasacılığı ile Batı anayasacılığını karşılaştırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı anayasacalığındaki gelişmeler ile özel mülkiyetin Osmanlı İmparatorluğu'nda gelişmesinin arasındaki bağlantıları kurar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| 1961 ve 1982 Anayasalarını toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| 2017 değişikliklerini toplumsal ve tarihsel bağlam içerisinde analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Jön Türk Devrimi ve Kemalist Devrim'in Türk anayasacılığının üzerindeki etkilerini anlar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
| Osmanlı-Türk anayasacılığı ile Batı anayasacılığını karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 5 | 5 | 4 | 4,6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |