| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiyenin Avrupa Birliğine Entegrasyon Süreci | KMY5021 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Bestami EKEN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki siyasal ve ekonomik ilişkiler incelenecektir. |
| Ders İçeriği |
Türkiye'nin AB ile ilişkilerinin seyri incelenecektir. Siyasal ve ekonomik entegrasyon teorileri ele alınacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | AB'ye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 2 | AB'yi Anlamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 3 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Tarihsel Gelişimi | Ders |
| 4 | Avrupa Ekonomik Entegrasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Entegrasyonun Önündeki Engeller | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Avrupa entegrasyonunu açıklayan yaklaşımlar | Ders |
| 7 | Topluluklardan AB'ye | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 8 | Birlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Avrupa Birliği ile Diğer Uluslararası Yapıların Karşılaştırılm | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Avrupa Birliği'nin Geleceği ve Başlıca Sorunlar | Ders |
| 11 | AB'nin Geleceği Tartışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 12 | Türkiye-AB İlişkileri Analizi I | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Türkiye-AB İlişkileri Analizi II | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | AB-Türkiye Müzakereleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | |||
| Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | |||
| Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | |||
| Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | |||
| Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |