| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yönetişim ve E-Devlet | KMY5022 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | KAMU YÖNETİMİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yönetişim ve e-devlet kavramını açıklamak. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde, yönetişim, yeni kamu yönetimi anlayışı ve e-devlet kavramı gibi konular yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları |
J. E. J. Prıns (Ed.), Desıgnıng E-Government, Hague: Kluwer Law Internatıonal, 2001.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 2 | 4 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Literatür İncelemesi | |
| 3 | Yönetişim Kavramının Çatısı | |
| 4 | Yönetimden Yönetişime Geçiş ve Uluslar arası Belgelerde Yönetişim | |
| 5 | Yönetişimin Boyutları ve Özellikleri | |
| 6 | Yönetişimin Önerileri | |
| 7 | Yönetişimin Önerileri/Ara Sınav | |
| 8 | Mekansal Ölçekler Bağlamında Yönetişim | |
| 9 | Türkiye de Yönetişimin Uygulanabilirliği | |
| 10 | Türkiye de Ulusal ve Yerel Yönetişim Uygulamaları | |
| 11 | E-Devlet: Kavramsal Açılım | |
| 12 | E-Devletin Amaçları ve Kullanım Alanları | |
| 13 | Türkiye de E-Devlet Uygulamaları ve Gelişmeler | |
| 14 | Final |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yönetişimin ulusal ve uluslar arası alanda kapsam ve özelliklerinin tanınması. | |||
| Yönetimden yönetişime geçiş süreçlerinin küresel arka planının değerlendirilmesi. | |||
| Yönetişim kavramının, yönetim ve yönetişim kavramları arasındaki farklılıkların anlaşılması. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetişimin ulusal ve uluslar arası alanda kapsam ve özelliklerinin tanınması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yönetimden yönetişime geçiş süreçlerinin küresel arka planının değerlendirilmesi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yönetişim kavramının, yönetim ve yönetişim kavramları arasındaki farklılıkların anlaşılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |