Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Eskiçağ Ön Asya Tarihi | TAR103 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ön Asya coğrafyası belirlenir. Bu coğrafyanın önemli bir kısmını teşkil eden Mezopotamya, İran ve Mısır coğrafyasında eski çağlarda kurulan medeniyetler hakkında bilgi verilir, araştırma verileri, kaynak kitaplar üzerinde durulur. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK |
Amaç |
Yazının icadından Ortaçağların başlarına kadar Mezopotamya, Mısır ve İran uygarlıklarının kökenleri, coğrafyaları, siyasi, idari, iktisadi, sosyal ve kültürel yapıları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Eskiçağ Mezopotamya uygarlıkları olan Sümerler, Akkadlar, Assurlular, Babilliler ve Elamlıların kökenleri, yaşadıkları coğrafyaları ve siyasi tarihlerinin ana hatları. Ön Asya İran uygarlıkları olan Medyalılar, Persler, Selevkoslar ve Partların kökenleri yaşadıkları coğrafyalar ve siyasi tarihleri. Mısır uygarlığının ana ve ara dönemlerinin ana hatları. |
Ders Kaynakları |
Ahmet ALTUNGÖK, Siyasi Açıdan Arap-İran İlişkileri
Ahmet ALTUNGÖK, Eski İran'da Din ve Toplum Ahmet ALTUNGÖK, İslam Öncesi İran'da Devlet ve Ekonomi GÜNALTAY, Şemseddin, İran Tarihi Yusuf Ziya ÖZER, Mısır Tarihi, Ankara GÜNALTAY, Şemseddin, Yakın Şark; Elam ve Mezopotamya, Suat GÖKALP, Mezopotamya Siyasi Tarihi Arif Müfit Mansel, İlkçağ Tarihi Arif Müfit MANSEL, Mısır ve Ege Tarihi Notları Ayşe AFET İNAN, Eski Mısır Tarihi ve Medeniyeti KRAMER, Samuel Noah, Sümerler Füruzan KINAL, Eski Mezopotamya Tarihi S. Anderson, Asurlular |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eskiçağ Tarihinin Kaynakları | |
2 | Mezopotamya Coğrafyası ve Kültür Bölgeleri | |
3 | Obaid Kültürü ve Sümer Uygarlığı | |
4 | Mezopotamya'ya Sami Göçleri ve Akkade Uygarlığı | |
5 | Subartu Coğrafyası ve Assur Uygarlığı | |
6 | Amurru, Kassit ve Kalde Dönemi Babil Uygarlıkları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Mısır Coğrafyası ve Kültür Bölgeleri Hiyeroglif Yazısının Ortaya Çıkışı ve Tinitler Dönemi | |
9 | Antik Dönem Mısır'ın Ana ve Ara Dönemleri | |
10 | Antik Dönem Mısır'da Assur, Pers, Yunan ve Romalılar Dönemi | |
11 | Antik İran Coğrafyası ve Kültür Bölgeleri | |
12 | Batılı ve İslam Kaynaklara Göre Mitolojik Dönem İran | |
13 | Medyalılar, Persler ve Selevkoslar | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eskiçağ Ön Asya coğrafyası ve uygarlıklarını tanır, bu uygarlıkların dünya tarihindeki yerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eskiçağ Ön Asya coğrafyası ve uygarlıklarını tanır, bu uygarlıkların dünya tarihindeki yerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |