• Anasayfa
  • TAR105 İslam Öncesi Türk Devletleri Tarihi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TAR105 - İslam Öncesi Türk Devletleri Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Öncesi Türk Devletleri Tarihi TAR105 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - İngilizce
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Ders Veren Doç. Dr. Seda YILMAZ VURGUN
Amaç

İslam Öncesi Türk Kültür Tarihi konusunda ayrıntılı bilgi vermek ve bu dönemde kurulmuş olan Türk devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi yapıları hakkında bilgilendirmek

Ders İçeriği

İslam Öncesi Türk Kültür Tarihi konusunda ayrıntılı bilgi vermek

Ders Kaynakları Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1998.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 256
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hun İmparatorluğu
2 Tabgaç Devleti ve Göktürk Devleti
3 Uygurlar ve Kırgızlar,
4 Türgişler ve Karluklar
5 Oğuzlar ve Sabar Devleti
6 Avar Hakanlığı ve Hazar Hakanlığı
7 Peçenekler, Bulgar Devletleri
8 ARASINAV
9 Eski Türk Topluluğunun Sosyal Yapısı, aile, urug, boy, budun, devlet yapısı
10 Türklerde töre anlayışı, kut ve cihan hakimiyeti düşüncesi
11 Türklerde din, düşünce ve ahlak
12 Türk Devletlerinin teşkilat yapısı
13 Türk Devletlerinde iktisadi hayat
14 Türklerde kültür-sanat
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam Öncesi Türk Tarihinin Kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
Türk Kültür Tarihi ile ilgili bilgilenir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İslam Öncesi Türk Tarihinin Kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Türk Kültür Tarihi ile ilgili bilgilenir. - - - - - - - - - - - - - -