EN
  • Anasayfa
  • TAR109 Eski Anadolu Tarihi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TAR109 - Eski Anadolu Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Eski Anadolu Tarihi TAR109 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- örgün
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Gülgüney MASALCI ŞAHİN
Amaç

Anadolu’da en eski dönemlerden Persler zamanına dek ortaya çıkmış medeniyetlerin siyasal ve kültürel yapılarını, tarihçi adayı öğrencilerin mesleğin temel niteliklerini kazanmalarına ve gereken bilgi birikimini sağlamalarına yönelik eğitimlerinde bir araç olmak üzere ele almak.

Ders İçeriği

Prehistorik Dönemlerden başlayarak Perslerin Anadolu’yu ele geçirmelerine dek olan süreçte Anadolu’nun siyasal ve kültürel tarihi.

Ders Kaynakları E.Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, İstanbul 1998 E.Akurgal, Hatti ve Hitit Uygarlıkları, İstanbul 1995 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi I. ve II.Cilt, iletişim yay. 1982 V.Sevin, Eski Anadolu ve Trakya, İstanbul 2003 T.R.Bryce, Hitit Dünyasında Yaşam ve Toplum, Ankara 2003 T.R.Bryce, The Kingdom of Hittites, Oxford 1998 A. Ünal, Hititler Çağında Anadolu, I, II, III, İstanbul 2002, 2003, 2005 F. Kınal, Eski Anadolu Tarihi, Ankara 1998 A. Khurt, Eski Çağ’da Yakındoğu, İstanbul 2009
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Anadolu’da ilk insan izler; Eskitaş ve Yenitaş Çağı. Bakırtaş Çağı yerleşimleri ve belli başlı merkezler;Erken Tunç Çağı ve zengin kral mezarları ile dikkat çeken Troya, Alacahöyük gibi yerleşimler ve buralarda yapılan arkeolojik kazılar.
2 Orta Tunç Çağı ve Asur Ticaret Kolonileri Dönemi
3 Asur Ticaret Kolonileri Çağı ve Anadolu'da Siyasi Durum
4 Hitit Devletinin ortaya çıkışı ve Eski Krallık Dönemi
5 Orta Hitit Dönemi ve Hitit İmparatorluk Dönemine Giriş
6 Hitit İmparatorluk Dönemi (Devam)
7 Ara Sınav
8 Hitit Çağında Anadolu’da Kültür
9 Geç Hitit Devletleri ve Kültürleri
9 Geç Hitit Devletleri ve Kültürleri
11 Urartu Krallığı, dili ve kültürü
12 Frigler ve Dilleri, kültürleri
13 Lidyalılar, Likyalılar ve Pers İstilası
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1-Anadolu’nun uygarlık tarihinde pek çok ilkin gerçekleştiği coğrafya olduğunu anlar 2- Anadolu’nun coğrafi özelliklerinin ve iklim koşullarının ekonomisine ve siyasal yaşamına etkisini çözümler 3-Anadolu’da yazının ilk kullanıldığı dönem ve ilk merkezi krallık hakkında bilgi sahibi olur 4-Anadolu devletleri, dini ve ekonomisi ile yakın coğrafyalardakilerin karşılaştırmasını yapıp, sonuçlara varabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1-Anadolu’nun uygarlık tarihinde pek çok ilkin gerçekleştiği coğrafya olduğunu anlar 2- Anadolu’nun coğrafi özelliklerinin ve iklim koşullarının ekonomisine ve siyasal yaşamına etkisini çözümler 3-Anadolu’da yazının ilk kullanıldığı dönem ve ilk merkezi krallık hakkında bilgi sahibi olur 4-Anadolu devletleri, dini ve ekonomisi ile yakın coğrafyalardakilerin karşılaştırmasını yapıp, sonuçlara varabilir. - - - - - - - - - - - - - -