Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Tarihi | TAR108 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK |
Ders Veren | Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK |
Amaç |
İslam'ın ortaya çıktığı dönemde Ön Asya'nın ve dünyanın birçok bölgesindeki önemli siyasi olayları bilme. İslam'dan sonra Ön Asya'da ve dünyanın birçok bölgesinde meydana gelen gelişmeleri bilme. Klasik devir İslam tarihi hakkında bilgi sahibi olma. |
Ders İçeriği |
MS. VI. yüzyılda Ön Asya ve dünyanın önemli coğrafi bölgelerindeki siyasi durum. MS. VII yüzyılda Ön Asya'da gerçekleşen siyasi olaylar ve Ön Asya'nın siyasi yapısının değişmesi. İslam'ın Ön Asya, Afrika ve Orta Asya'ya doğru genişleme serüveni. |
Ders Kaynakları |
İbn İshak, Siyer
Taberi, Tarih İbn Sa'd, Tabakat Vakıdî, Megazi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
60
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 4 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 20 | 100 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 20 | 40 |
Final | Final | 7 | 60 | 420 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 713 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 27,96 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam'ın Ortaya Çıktığı Dönemde Dünya'nın Durumu | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |