EN
  • Anasayfa
  • TAR223 Anadolu Beylikleri Tarihi (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR223 - Anadolu Beylikleri Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Anadolu Beylikleri Tarihi TAR223 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Örgün
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Vedat TURĞUT
Ders Veren Prof. Dr. Vedat TURĞUT
Amaç

Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler. Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar. Öğrenci Türk Tarihinin farklı dönemleri hakkında bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir

Ders İçeriği

Öğrenci Türk Tarihinin farklı dönemleri hakkında bilgi sahibi olur; analiz ve sentez yapabilir

Ders Kaynakları İ. Hakkı Uzunçarşılı, Anadolu Beylikleri ve Akkoyunlu, Karakoyunlu Devletleri Tarihi, TTK Yay., Ankara 2016.
Haşim Şahin, Anadolu Beylikleri El Kitabı, Grafiker yay., İstanbul 2016.
Yaşar Yücel, Anadolu Beylikleri Hakkında Araştırmalar, I-II, TTK Yay., Ankara 2013.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Anadolu'nun fethinin askeri aşamaları (1018-1040)
2 Türklerin Batı Anadolu’ya Yerleşmesi
3 Karamanoğulları ve Eşrefoğulları
4 Hamidoğulları ve Tekeoğulları
5 Germiyanoğulları ve İnançoğulları
6 Aydınoğulları
7 Menteşeoğulları
8 Umuroğulları
9 Karasioğulları
10 Candaroğulları
11 Eretnalılar ve Kadı Burhaneddin
12 Dulkadiroğulları ve Ramazanoğulları
13 Beyliklerin Türkiye tarihi bakımından tarihi rollerinin değerlendirilmesi
14 Genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir.
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur.
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, konuya dair şahsî bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, öğrendiklerini başkalarına öğretebilme birikimine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -