EN
  • Anasayfa
  • TAR255 Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Tarihi (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR255 - Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Selçuklu Kültür ve Medeniyeti Tarihi TAR255 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

İslami dönemde kurulan ve Eski Türk Teşkilatı ile Beylikler ve Osmanlı Dönemi arasında bir tür geçiş dönemi olan ilk büyük teşkilatlı Türk Devleti Selçukluların teşkilatını öğrenen öğrencilerin Osmanlı Devlet teşkilatını ve günümüz kültürünü daha iyi kavramasını sağlamak.

Ders İçeriği

Selçuklulara dair ekonomik, sosyal, ilmi hayat gibi konular anlatılır.

Ders Kaynakları Ahmed Eflaki, Ariflerin Menkıbeleri (Mevlana ve Etrafındakiler), c.1-2, Çev. T. Yazıcı, Remzi Kit., İst., 1986. Akdağ M., Türkiye’nin İktisadi ve İctimai Tarihi, c. 1: 1243-1453, Üçüncü Basım, Tekin Yay., Ank., 1979. Baykara T. Türkiye Selçukluları Devrinde Konya, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. Ankara, 1985. Baykara, T., Türkiye Selçuklularının Sosyal ve Ekonomik Tarihi, IQ Kültür ve Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2004. ----------------, Türk Kültürüne Bakışlar, Atatürk Kültür Merkezi Ank., 2001.
Korkmaz F. Gazâli’de Devlet, Türkiye Diyanet Vakfı Yay. Ankara, 1995. Köprülü M. Fuad– W. Barthold, İslam Medeniyeti Tarihi, DİB Yay., Ankara, 1973. Köprülü, M. Fuad, İslâm ve Türk Hukuk Tarihi Araştırmaları ve Vakıf Müessesesi, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1983. Köprülü M. Fuad, Bizans Müesseselerinin Osmanlı Müesseselerine Tesiri, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1986. Krone P. Ortaçağ İslam Dünyasında Siyasi Düşünce, Çev. H. Köni, İstabul, 2007.
Turan O. Türkiye Selçukluları Hakkında Resmî Vesikalar. Metin, Tercüme ve Araştırmalar, Ankara, 1988. Turan O. Selçuklular ve İslâmiyet, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2005. Turan, O. İstanbul'un Fethinden Önce Yazılmış Tarihi Takvimler, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 2007. Turan, R., Türkiye Selçuklularında Hükümet Mekanizması, MEB, İst., 1995.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eski Mısır mitoslarını öğrenme
Anadolu Kültürleri ve dini inançlarını öğrenme
Mezopotamya mitoslarının Anadolu mitoslarına olan etkisini değerlendirebilme
Sümer ve Babil Mitosları’nın tek tanrılı dinlere etkisini anlayabilme.
Mezopotamya’nın tarihsel süreci ve dini inanç sisteminin gelişimi.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Eski Mısır mitoslarını öğrenme - - - - - - - - - - - - - -
Anadolu Kültürleri ve dini inançlarını öğrenme - - - - - - - - - - - - - -
Mezopotamya mitoslarının Anadolu mitoslarına olan etkisini değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - - -
Sümer ve Babil Mitosları’nın tek tanrılı dinlere etkisini anlayabilme. - - - - - - - - - - - - - -
Mezopotamya’nın tarihsel süreci ve dini inanç sisteminin gelişimi. - - - - - - - - - - - - - -