| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler | TAR261 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | TARİH |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze- Örgün |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Dilara USLU |
| Amaç |
Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın kültürü, yaşayışı ve günümüze kadarki süreçte devlet ile olan ilişkileri hakkında bilgilendirmek |
| Ders İçeriği |
Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın tarihi hakkında bilgiler ve Osmanlı Devleti’nde gayrimüslimlerin hukuki statüleri ve yönetimi, devletin gayrimüslimlere yönelik faaliyetleri, bu süreç içindeki değişikliler ve gelişmeler |
| Ders Kaynakları |
Yavuz Ercan, Osmanlı Yönetiminde Gayrimüslimler
Baskın Oran, Türkiyeli Gayrimüslimler Üzerine Yazılar, Gülnihal Bozkurt, Gayrimüslim Osmanlı Vatandaşlarının Hukuki Durumu 1839-1914 Murat Bebiroğlu, Osmanlı Devleti’nde Gayrimüslim Nizamnameleri Saro Dadyan, Osmanlı’nın gayrimüslim tarihinden Notlar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili kavramlar ve kaynakların incelenmesi | |
| 2 | Osmanlı’da Rumların devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü | Tartışmalı Ders |
| 3 | Milli Mücadele döneminde Rumlar | |
| 4 | Cumhuriyet döneminde Rumlar | Ders |
| 5 | Osmanlı’da Ermenilerin devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü | |
| 6 | Birinci Dünya Savaşı’nda Ermeniler | Beyin Fırtınası |
| 7 | Cumhuriyet döneminde Ermeniler | Ders |
| 8 | Arasınav | Sözlü |
| 9 | Osmanlı’da Yahudilerin yaşayışı, kültürü | Beyin Fırtınası |
| 10 | Milli Mücadele döneminde Yahudiler | |
| 11 | Cumhuriyet döneminde Yahudiler | |
| 12 | Osmanlı’da Süryanilerin yaşayışı ve kültürü | Ders |
| 13 | Cumhuriyet döneminde Süryaniler | Özel Destek / Yapısal Örnekler Seminer |
| 14 | Osmanlıdan günümüze gayrimüslimler hakkında genel değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Osmanlı’dan günümüze gayrimüslimlerin tarihini ve sosyal hayattaki yerlerini kavrar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Devlet ile olan ilişkilerindeki değişimleri anlar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |