| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler | TAR261 | 3 | 3 + 0 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | TARİH | 
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze- Örgün | 
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Doç. Dr. Dilara USLU | 
| Amaç | Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın kültürü, yaşayışı ve günümüze kadarki süreçte devlet ile olan ilişkileri hakkında bilgilendirmek | 
| Ders İçeriği | Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın tarihi hakkında bilgiler ve Osmanlı Devleti’nde gayrimüslimlerin hukuki statüleri ve yönetimi, devletin gayrimüslimlere yönelik faaliyetleri, bu süreç içindeki değişikliler ve gelişmeler | 
| Ders Kaynakları | Yavuz Ercan, Osmanlı Yönetiminde Gayrimüslimler Baskın Oran, Türkiyeli Gayrimüslimler Üzerine Yazılar, Gülnihal Bozkurt, Gayrimüslim Osmanlı Vatandaşlarının Hukuki Durumu 1839-1914 Murat Bebiroğlu, Osmanlı Devleti’nde Gayrimüslim Nizamnameleri Saro Dadyan, Osmanlı’nın gayrimüslim tarihinden Notlar | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 40 | 
| Toplam | 40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %60 | 
| Toplam | %60 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 15 | 3 | 45 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Dersle ilgili kavramlar ve kaynakların incelenmesi | Ders | 
| 2 | Osmanlı’da Rumların devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü | Tartışmalı Ders | 
| 3 | Milli Mücadele döneminde Rumlar | Beyin Fırtınası | 
| 4 | Cumhuriyet döneminde Rumlar | |
| 5 | Osmanlı’da Ermenilerin devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü | |
| 6 | Birinci Dünya Savaşı’nda Ermeniler | |
| 7 | Cumhuriyet döneminde Ermeniler | |
| 8 | Arasınav | Sözlü | 
| 9 | Osmanlı’da Yahudilerin yaşayışı, kültürü | |
| 10 | Milli Mücadele döneminde Yahudiler | Ders | 
| 11 | Cumhuriyet döneminde Yahudiler | |
| 12 | Osmanlı’da Süryanilerin yaşayışı ve kültürü | |
| 13 | Cumhuriyet döneminde Süryaniler | Özel Destek / Yapısal Örnekler Seminer | 
| 14 | Osmanlıdan günümüze gayrimüslimler hakkında genel değerlendirme | Beyin Fırtınası | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Osmanlı’dan günümüze gayrimüslimlerin tarihini ve sosyal hayattaki yerlerini kavrar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Devlet ile olan ilişkilerindeki değişimleri anlar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı’dan günümüze gayrimüslimlerin tarihini ve sosyal hayattaki yerlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Devlet ile olan ilişkilerindeki değişimleri anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
