EN
  • Anasayfa
  • TAR261 Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR261 - Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı'dan Günümüze Gayrimüslimler TAR261 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze- Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Dilara USLU (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Doç. Dr. Dilara USLU
Amaç

Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın kültürü, yaşayışı ve günümüze kadarki süreçte devlet ile olan ilişkileri hakkında bilgilendirmek

Ders İçeriği

Osmanlı Devleti içerisinde yaşamış gayrimüslim tebaanın tarihi hakkında bilgiler ve Osmanlı Devleti’nde gayrimüslimlerin hukuki statüleri ve yönetimi, devletin gayrimüslimlere yönelik faaliyetleri, bu süreç içindeki değişikliler ve gelişmeler

Ders Kaynakları Yavuz Ercan, Osmanlı Yönetiminde Gayrimüslimler
Baskın Oran, Türkiyeli Gayrimüslimler Üzerine Yazılar,
Gülnihal Bozkurt, Gayrimüslim Osmanlı Vatandaşlarının Hukuki Durumu 1839-1914
Murat Bebiroğlu, Osmanlı Devleti’nde Gayrimüslim Nizamnameleri
Saro Dadyan, Osmanlı’nın gayrimüslim tarihinden Notlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersle ilgili kavramlar ve kaynakların incelenmesi
2 Osmanlı’da Rumların devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü Tartışmalı Ders
3 Milli Mücadele döneminde Rumlar
4 Cumhuriyet döneminde Rumlar Ders
5 Osmanlı’da Ermenilerin devletin kuruluşundan çöküşüne kadar yaşayışı, kültürü
6 Birinci Dünya Savaşı’nda Ermeniler Beyin Fırtınası
7 Cumhuriyet döneminde Ermeniler Ders
8 Arasınav Sözlü
9 Osmanlı’da Yahudilerin yaşayışı, kültürü Beyin Fırtınası
10 Milli Mücadele döneminde Yahudiler
11 Cumhuriyet döneminde Yahudiler
12 Osmanlı’da Süryanilerin yaşayışı ve kültürü Ders
13 Cumhuriyet döneminde Süryaniler Özel Destek / Yapısal Örnekler Seminer
14 Osmanlıdan günümüze gayrimüslimler hakkında genel değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Osmanlı’dan günümüze gayrimüslimlerin tarihini ve sosyal hayattaki yerlerini kavrar. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Devlet ile olan ilişkilerindeki değişimleri anlar. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ortalama Değer - - - - - - - - - -