EN
  • Anasayfa
  • TAR264 Osmanlı İdaresinde Balkanlar (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TAR264 - Osmanlı İdaresinde Balkanlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı İdaresinde Balkanlar TAR264 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze - Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Cihan YEMİŞÇİ
Amaç

Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olma.

Ders İçeriği

Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair ders akışında yer alan konular işlenecektir.

Ders Kaynakları İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, I-IV, Ankara 1995.
Barbara Jelavich, Balkanlar Tarihi, 2 cilt, İstanbul, 2013.
Halil İnalcık, "Stefan Duşan'dan Osmanlı'ya, XV. asırda Rumeli'de hıristiyan sipahiler ve menşeleri", 60. Doğum Yılı Münasebetiyle Fuad Köprülü Armağanı (Ayrıbasım), İstanbul 1953.
İslam Ansiklopedisi, Eyalet maddeleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 15 3 45
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Osmanlı öncesi Balkan Tarihi
2 Rumeli’ye Çıkış ve Kuruluş Dönemi Osmanlı Fetihleri
3 Balkan devletleriyle ilk münasebetler ve antlaşmalar
4 II. Mehmed Devri ve Balkanlarda imparatorluk idaresinin tesisi
5 Osmanlıların Adriyatik politikaları ve askeri harekatlarda Balkan eyaletlerinin rolü
6 Kanuni Sultan Süleyman devrinden 1592'ye kadar Balkanlar
7 1592-1606 Osmanlı-Avusturya Savaşları ve Zitvatorok Antlaşması
8 Genel Değerlendirme ve Ara Sınav
9 Osmanlı İmparatorluğu’nu parçalama projelerinde Balkanların yeri
10 17. Yüzyılda Balkanlar
11 II. Viyana Kuşatması, Haçlı İttifakı ile Savaşlar ve Karlofça Antlaşması
12 Balkanlarda Yerel idareler ve bağlı hükümetler
13 Balkan ticareti
14 Genel Tekrar ve Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir.
Kronolojik tarih bilgisini edinir.
Dönemin genel konjonktürünü anlar.
Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur.
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Alanla alakalı yorum kabiliyeti gelişir. - - - - - - - - - - - - - -
Kronolojik tarih bilgisini edinir. - - - - - - - - - - - - - -
Dönemin genel konjonktürünü anlar. - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlıların Balkanları fetih süreci, Balkanlarda Osmanlı idaresinin tesisi, payitahtın eyaletlerle münasebetleri ve yerel yönetimlerle alakalı siyasi, askeri, ekonomik, sosyal, kurumsal ve kültürel tarihe dair konularla ilgili bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Konunun kaynakları ve literatürü hakkında genel bilgisi olur. - - - - - - - - - - - - - -