Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Demokrasi Tarihi | TAR313 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA |
Amaç |
Türk tarihinin demokrasi kavramı içerisinde analiz edilmesini, olay ve gelişmelerin demokrasi ile ilişkili olarak verilmesini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Demokrasi Kavramı, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Demokrasi, Atatürk'ten Günümüze Demokrasi, Demokrasinin Vazgeçilmezi: Seçimler, Demokrasiden Uzaklaşılan Süreçler: Darbeler |
Ders Kaynakları |
Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi
Faruk Ataay, Türkiye Demokrasi Tarihi Tanıl Bora, Cereyanlar, Türkiye'de Siyasi İdeolojiler Cemil Koçak, Darbeler Tarihi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Demokrasi nedir? Demokrasinin Tarihsel Serüveni | |
2 | Osmanlı Devleti’nde Demokrasi Anlayışı (Tanzimat Dönemi) | |
3 | Osmanlı Devleti'nde Demokrasi Anlayışı (Meşrutiyet Dönemi) | |
4 | Atatürk Döneminde Demokrasi ve Tek Parti Rejimi | |
5 | İnönü Döneminde Demokrasi Kavramı | |
6 | II. Dünya Savaşı sürecinde demokrasi kavramı | |
7 | Çok partili hayata geçiş ve demokrasi uygulaması | |
8 | Arasınav | |
9 | Demokrat Parti döneminde demokrasi olgusu | |
10 | Antidemokratik bir gelişme: 27 Mayıs Darbesi | |
11 | 1960-1971 arasında demokrasi ve 12 Mart Muhtırası | |
12 | 1971-1980 arasında demokrasi ve 12 Eylül Darbesi | |
13 | 1980 sonrasında demokrasinin gelişimi | |
14 | 1990’larda Türkiye’de demokrasi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk demokrasi yapısının gelişimini inceler. Siyasi olayları demokrasi kapsamında kronolojik olarak öğretir. Türkiye’nin gelişiminde demokratik değişimin kavranmasını sağlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk demokrasi yapısının gelişimini inceler. Siyasi olayları demokrasi kapsamında kronolojik olarak öğretir. Türkiye’nin gelişiminde demokratik değişimin kavranmasını sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |