EN
  • Anasayfa
  • TAR313 Türk Demokrasi Tarihi (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR313 - Türk Demokrasi Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Demokrasi Tarihi TAR313 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Ders Veren Doç. Dr. Selma GÖKTÜRK ÇETİNKAYA
Amaç

Türk tarihinin demokrasi kavramı içerisinde analiz edilmesini, olay ve gelişmelerin demokrasi ile ilişkili olarak verilmesini hedeflemektedir.

Ders İçeriği

Demokrasi Kavramı, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Demokrasi, Atatürk'ten Günümüze Demokrasi, Demokrasinin Vazgeçilmezi: Seçimler, Demokrasiden Uzaklaşılan Süreçler: Darbeler

Ders Kaynakları Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi
Faruk Ataay, Türkiye Demokrasi Tarihi
Tanıl Bora, Cereyanlar, Türkiye'de Siyasi İdeolojiler
Cemil Koçak, Darbeler Tarihi
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Demokrasi nedir? Demokrasinin Tarihsel Serüveni
2 Osmanlı Devleti'nde Demokrasi Anlayışı Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Atatürk Döneminde Demokrasi ve Tek Parti Rejimi
4 İnönü Döneminde Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Demokrat Parti Döneminde Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Antidemokratik Bir Gelişme: 27 Mayıs Darbesi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 1960'lı Yıllarda Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 12 Mart Muhtırası ve Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 1970'li Yıllarda Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 12 Eylül ve Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 1980'li Yıllarda Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 1990'lı Yıllarda Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 2000'li Yıllarda Demokrasi Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Demokrasinin ne demek olduğunu analiz eder. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Osmanlı Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Cumhuriyet Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Demokrasiye ara verilen dönemlerde neler olduğunu öğrenir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Seçimlerin demokrasideki önemini öğrenir Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Demokrasinin ne demek olduğunu analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Osmanlı Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Cumhuriyet Döneminde demokrasinin gelişimini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Demokrasiye ara verilen dönemlerde neler olduğunu öğrenir - - - - - - - - - - - - - -
Seçimlerin demokrasideki önemini öğrenir - - - - - - - - - - - - - -