Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakları | TAR424 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Taner BİLGİN |
Ders Veren | Prof. Dr. Taner BİLGİN |
Amaç |
Bu ders, Türkiye Cumhuriyeti tarihine dair birincil ve ikincil kaynakları tanıtarak öğrencilerin kaynaklara eleştirel bir bakış geliştirmesini amaçlar. Öğrencilerin, tarih yazımında kullanılan belgeleri analiz edebilme ve tarihî olayları farklı kaynaklar ışığında değerlendirebilme becerisi kazanmaları hedeflenir. Böylece öğrenciler, akademik tarih araştırmalarında kaynak kullanımına dair yöntemsel bir farkındalık edinirler. |
Ders İçeriği |
Ders, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin temel kaynak türlerini tanıtarak başlar. Öncelikle tarihsel kaynak kavramı ve sınıflandırmaları ele alınır. Birincil (birinci el) ve ikincil (ikinci el) kaynakların farkları açıklanır. Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçiş sürecinde kullanılan arşiv belgeleri tanıtılır. Cumhuriyet dönemine ilişkin resmi belgeler (kararnameler, kanunlar, tutanaklar) incelenir. Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi detaylı biçimde analiz edilir. Meclis konuşmaları ve tutanaklarının tarihî araştırmalarda nasıl kullanılacağı öğretilir. Atatürk’ün Nutuk adlı eseri kaynak olarak değerlendirilir. Nutuk’un içerik, bağlam ve anlatım yönünden nasıl inceleneceği açıklanır. Atatürk’ün diğer söylev ve demeçleri kronolojik olarak ele alınır. Basın-yayın organlarının tarihî kaynak olarak kullanımı tartışılır. Cumhuriyet dönemi gazeteleri (Hakimiyet-i Milliye, Cumhuriyet, Ulus vb.) örneklenir. Arşivcilik ve arşiv okuma tekniklerine dair temel bilgiler verilir. Osmanlıca belgeleri okuyabilme becerisi kazandırmaya yönelik örnek çalışmalar yapılır. Cumhuriyet Arşivi, Başbakanlık Osmanlı Arşivi ve TBMM arşivleri tanıtılır. Hariciye, Dahiliye, Emniyet ve Askerî belgelerin tarihsel önemi ele alınır. Diplomatik belgelerin Cumhuriyet tarihi araştırmalarında nasıl kullanıldığı öğretilir. Lozan Antlaşması süreciyle ilgili belgeler üzerinde uygulamalı inceleme yapılır. Devletler arası yazışmaların içeriği, dili ve amacı analiz edilir. Yabancı kaynaklar (seyahatnameler, raporlar, elçilik belgeleri) da ders kapsamına alınır. İngiliz, Fransız ve Amerikan arşivlerinden elde edilen belgeler örneklenir. Tarih yazımında sözlü tarih çalışmalarının yeri tartışılır. Tanıklıklar, anılar ve mülakatların doğruluk ve geçerliliği değerlendirilir. İsmet İnönü, Celal Bayar, Kazım Karabekir gibi isimlerin hatıratları incelenir. Hatıratların tarihî olayları yansıtma biçimleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilir. Fotoğraf, afiş, karikatür gibi görsel kaynakların tarih yazımındaki rolü anlatılır. Belgesel filmler, propaganda materyalleri ve haber filmleri üzerinden görsel analiz yapılır. Cumhuriyet’in ilanı, inkılaplar ve savaşlar gibi olaylara görsel belgelerle yaklaşılır. Dönemin edebî eserlerinin tarihsel veri olarak kullanımı ele alınır. Roman, şiir ve tiyatro eserlerinin ideolojik ve tarihî bağlamları tartışılır. Arşiv dışı kaynaklarla tarih yazımındaki zorluklar anlatılır. Akademik tarihçilikte kaynak eleştirisi yöntemleri öğretilir. Kaynakların güvenilirlik, tarafsızlık ve içerik açısından değerlendirilmesi yapılır. Farklı kaynakların karşılaştırmalı analiz yöntemleri üzerinde durulur. Akademik metin yazımında kaynak kullanımına ilişkin uygulamalı çalışmalar yapılır. Bilimsel atıf ve dipnot gösterme kuralları öğretilir. Öğrencilerle birlikte örnek belge inceleme uygulamaları yapılır. Grup çalışmalarıyla belge çözümleme yetenekleri geliştirilir. Öğrenciler, dönem sonu ödevi kapsamında bir kaynak çalışması hazırlar. Ders süresince çeşitli dijital arşiv platformları tanıtılır. Cumhuriyet Arşivi’nin dijital erişim olanakları uygulamalı olarak gösterilir. T.C. Devlet Arşivleri Başkanlığı’nın yayınladığı kaynaklar incelenir. Resmî İstatistik kaynakları (DİE/TÜİK) tarih araştırmalarında nasıl kullanılır, anlatılır. Siyasi partilere ait yayınlar ve bildiriler üzerinden ideolojik analiz yapılır. Sendikal ve sivil toplum kuruluşlarının belgeleri tarih yazımına nasıl katkı sağlar, örneklendirilir. Dönemsel raporlar, müfettiş raporları ve kamu belgeleri analiz edilir. Ders boyunca farklı dönemlere ait kaynaklara tematik olarak yaklaşılır. Erken Cumhuriyet Dönemi, Çok Partili Hayat, Darbeler ve 1980 sonrası kaynakları ayrı ayrı ele alınır. Ders sonunda öğrencilerin kaynak türleri arasında ayrım yapabilme ve tarihî verileri yorumlayabilme yeterliliği kazanması hedeflenir. Genel tekrar ve değerlendirme ile ders tamamlanır. |
Ders Kaynakları |
CUMHURİYET ARŞİVİ
. BA.01 – Başbakanlık Merkez Teşkilatı BA.02 – Başbakanlık Personel Dairesi BA.03 – Başbakanlık Kanunlar ve Kararlar Genel Müdürlüğü BA.04 – Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü BA.05 – Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) BA.06 – Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı BA.07 – Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı BA.08 – Başbakanlık İstatistik Genel Müdürlüğü BY.01 – Sansür Uygulamaları BY.02 – Gazete Ruhsatları BY.03 – Radyo ve Televizyon Yayıncılığı CB.01 – Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri CB.02 – Yurt İçi ve Yurt Dışı Ziyaretler CB.03 – Cumhurbaşkanlığı İdari Yazışmaları DB.01 – Diplomatik Yazışmalar DB.02 – Konsolosluk Belgeleri DB.03 – Yabancı Temsilciliklerle Yazışmalar DB.04 – Uluslararası Anlaşmalar ve Protokoller EK.01 – Sanayi Teşvikleri EK.02 – KİT’lerin Kuruluş ve Faaliyet Belgeleri EK.03 – Kooperatifler ve Ticari Kuruluşlar İB.01 – Nüfus İşleri Genel Müdürlüğü İB.02 – Emniyet Genel Müdürlüğü İB.03 – Mahalli İdareler İB.04 – İller İdaresi Genel Müdürlüğü KH.01 – Yol ve Ulaşım Belgeleri KH.02 – Altyapı Gelişimi KH.03 – Köy Kalkınma Projeleri KT.01 – Arkeolojik Kazılar KT.02 – Müzecilik ve Arşivcilik Faaliyetleri KT.03 – Yurtiçi ve Yurtdışı Kültürel Faaliyetler MB.01 – Bütçe ve Mali Planlama MB.02 – Vergi Mevzuatı MB.03 – Gümrükler MB.04 – Mali Denetimler MEB.01 – Okul Açma – Kapatma Belgeleri MEB.02 – Yükseköğretim Belgeleri MEB.03 – Yurtdışı Eğitim Faaliyetleri MEB.04 – Maarif Vekâleti Yazışmaları MSB.01 – Ordu Kuruluşu ve Seferberlik MSB.02 – Subay ve Er Eğitimleri MSB.03 – Asker Alma İşlemleri SB.01 – Salgın Hastalıklarla Mücadele SB.02 – Hastane Kuruluşları SB.03 – Sağlık Hizmetlerinin Teşkilatı SP.01 – Parti Programları ve Tüzükleri SP.02 – Parti Kapatma ve Denetleme Belgeleri SP.03 – Seçim Faaliyetleri TBMM.01 – Meclis Tutanakları TBMM.02 – Kanun Tasarıları ve Teklifleri YA.01 – Adliye Teşkilatı YA.02 – Mahkeme Kararları YA.03 – Cezaevi ve Tutuklu Bilgileri . HATIRATLAR . Ahmet Emin Yalman – Yakın Tarihte Gördüklerim ve Geçirdiklerim Ahmet İzzet Paşa – Feryadım Ali Fuat Cebesoy – Milli Mücadele Hatıraları Ali Fuat Cebesoy – Sınıf Arkadaşım Atatürk Arif Oruç – İstiklal Harbi'nin Yeraltı Cephesi Asım Gündüz – Millî Mücadele Hatıraları Celal Bayar – Ben de Yazdım (8 Cilt) Cemal Paşa – Hatıralar Cemil Cahit Toydemir – Bir Askerin Hatıralarıyla Mustafa Kemal Cevat Abbas Gürer – Ebedi Şef’le Beraber Dr. Adnan Adıvar – Anılar Ethem Nejat – Kurtuluş İçin Gizli Faaliyetler Fahrettin Altay – 10 Yıl Savaş ve Sonrası Fevzi Çakmak – Hatıralar (haz. M. Arif Demirer) Halide Edib Adıvar – Türk’ün Ateşle İmtihanı Halil Hulki Atay – Mustafa Kemal ile Konya Günleri Halit Akmansü – Garp Cephesi Hatıraları Hasan Basri Çantay – Kurtuluş Savaşı'ndan Hatıralar Hasan Hayri Tan – İttihatçılar ve İnkılap Hasan Tahsin Uzer – İstiklal Harbi Anıları Haydar Rüştü Öktem – Millî Mücadele’de Bir Asker Doktor Hikmet Bayur – Türk İnkılabı Tarihi (belgeli hatıralar içerir) Hüseyin Cahit Yalçın – Siyasi Hatıralarım Hüseyin Rauf Orbay – Kurtuluş ve Sonrası İsmail Canbulat – Kurtuluş Yolu İsmail Hami Danişmend – İzahlı Kronolojik Millî Mücadele Tarihi Kâzım Dirik – Millî Mücadele Anıları Kazım Karabekir – Erzurum Kongresi Kazım Karabekir – İstiklal Harbimiz Mahmut Esat Bozkurt – Atatürk İhtilali Mazhar Müfit Kansu – Erzurum’dan Ölümüne Kadar Atatürk’le Beraber Mehmet Arif Bey – İstiklal Harbi Günlüğü (Mütareke - TBMM Açılışı) Mim Kemal Öke (haz.) – Latife Hanım’ın Hatıraları Mustafa Elvan Cantekin – Milli Mücadelede Bir Tabip Subay Mustafa Kemal Atatürk – Nutuk Muzaffer Göker – Kurtuluş Savaşında Gizli Celse Nakiye Elgün – Milli Mücadelede Bir Kadın Rauf Orbay – Siyasi Hatıralar Refet Bele – Kurtuluş Savaşı Anıları Reşit Galip – Atatürk'le Anılar Rıza Nur – Hayat ve Hatıratım (3 Cilt) Ruhi Sarıalp – Anılarla Atatürk Ruşen Eşref Ünaydın – Atatürk’ü Özleyiş Salih Bozok – Atatürk’ün Emir Subayıydım Şerif Manap – Millî Mücadele’de Karadeniz Yakup Kadri Karaosmanoğlu – Zoraki Diplomat Yunus Nadi Abalıoğlu – İnkılâp Ruhu Yusuf Hikmet Bayur – Atatürk, Hayatı ve Eseri Zeki Velidi Togan – Hatıralar Ziya Hurşit – Müdafaa-i Hukuk Anıları . GAZETELER . Açıksöz Ahali (Amasya) Alemdar Anadolu Gazetesi (Kastamonu) Armenia (Ermenice – İstanbul) Ayda Bir (Kastamonu) Babalık (Konya) Bolu (Bolu Vilayet gazetesi) Courier d’Orient (Fransızca) Dersaadet Doğru Söz (Balıkesir) Doğu (Erzurum) Hadisat Hakimiyet-i Milliye (Ankara – resmî yayın organı) İleri Hikmet Hilal İkdam İrade (Amasya) İrade-i Milliye (Sivas ) İstiklal (Samsun) Kastamonu (Vilayet gazetesi) Kızılırmak (Sivas) Köroğlu (Bolu) Kurtuluş La Turquie (Fransızca – İstanbul’da yayımlandı) Meslek Peyam Peyam-ı Sabah Sabah Sebilürreşad Serbestî Servet-i Fünun Tanin Tasvir-i Efkâr Tercüman-ı Hakikat Tercüman-ı Şark The Levant Herald (İngilizce – İstanbul) Tokat Türk Sözü (Erzurum) Vakit Yeni Adana (Adana ) Yeni Dünya Yeni Gazete Yeni Gün (Yunus Nadi) Yeni Mecmua Yeni Zaman (Çorum) Zafer . ÇALIŞMA ESERLER . Adam Shatz – Writers and Missionaries: Essays on the Radical Imagination Adnan A. Haydar & Michael Beard – Islam and the Cultural Accommodation of Social Change Ahmet Demirel – Birinci Meclis’te Muhalefet Ahmet Demirel – İkinci Grup’un Kuruluşu ve Meclis Faaliyetleri Ahmet Emin Yalman – Yakın Tarihte Gördüklerim ve Geçirdiklerim Ahmet İnsel – Modern Türkiye'de Devlet ve Toplum Ahmet Kabaklı – Türk Edebiyatı’nda Millî Mücadele Ahmet Kuyaş – İkinci Meşrutiyet ve Sonrası Ahmet Refik Altınay – İki Komite İki Kıtâl Ahmet Yıldız (trans. into English) – Ne Mutlu Türküm Diyebilene: Turkish Nationalism and Identity Alexander Lyon Macfie – Atatürk Ali Akyıldız – Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Geçiş Süreci Ali Birinci – Milli Mücadele'nin Düşünsel Temelleri Ali Fuat Başgil – Millî Mücadele'nin Hukukî Temelleri Ali Fuat Cebesoy – Milli Mücadele Hatıraları Ali Güler – Millî Mücadele’nin Askerî Yapısı Ali Güler – Mustafa Kemal’in Harp Günlükleri Ali Satan – Maraş Milli Mücadelesi Ali Ulvi Kurucu – Hatıralar Işığında Millî Mücadele Andrew Mango – Atatürk Ariel Salzmann – Tocqueville in the Ottoman Empire Aviel Roshwald – Ethnic Nationalism and the Fall of Empires Ayhan Aktar – Cumhuriyet'in İlk Yıllarında Toplum Ayşe Hür – Milli Mücadele Üzerine Bekir Sıtkı Baykal – Milli Mücadelede Ankara Benjamin Fortna – Learning to Read in the Late Ottoman Empire and the Early Turkish Republic Bernard Lewis – The Emergence of Modern Turkey Büşra B. Çakmak – Kurtuluş Savaşı’nda Kadınlar Büşra Ersanlı – İktidar ve Tarih: Resmi Tarih Tezi Cem Emrence – Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Toplumsal Yapı Cemil Koçak – Cumhuriyet’e Giden Yol Cevat Rifat Atilhan – Kuvayı Milliye’nin Gölgesinde Christine Philliou – Biography of an Empire: Governing Ottomans in an Age of Revolution Donald Quataert – The Ottoman Empire, 1700–1922 Edward J. Erickson – Ordered to Die: A History of the Ottoman Army in the First World War Edward Said – Orientalism Elaine Papoulias – The Greek-Turkish Conflict in the Interwar Period Elizabeth Frierson – Women in Late Ottoman Intellectual History Erhan Afyoncu – Gizli Belgelerle Milli Mücadele Erik Jan Zürcher – Milli Mücadele’de Din ve Sekülerlik Erik Jan Zürcher – Milli Mücadele’de İttihatçılar Erik Jan Zürcher – Turkey: A Modern History Ertuğrul Zekai Ökte – Millî Mücadele Hatıraları Ervand Abrahamian – A History of Modern Iran Eugene Rogan – The Fall of the Ottomans Fatih Yeşil – Milli Mücadele Düşüncesi Fatma Müge Göçek – The Transformation of Turkey Feroz Ahmad – İttihatçılıktan Kemalizme Feroz Ahmad – Modern Türkiye’nin Oluşumu Francis Fukuyama – Political Order and Political Decay Gershon Shafir – Land, Labor and the Origins of the Israeli-Palestinian Conflict Halide Edib Adıvar – Türk’ün Ateşle İmtihanı Halil Berktay – Resmi Tarih Tartışmaları Haluk Oral – Bir Hürriyet Türküsü: İstiklâl Marşı Hans-Lukas Kieser – Talaat Pasha: Father of Modern Turkey, Architect of Genocide Hikmet Bayur – Türk İnkılabı Tarihi (3 cilt) Hikmet Özdemir – Kurtuluş Savaşı'nda Sağlık Hizmetleri Hugh Poulton – Top Hat, Grey Wolf and Crescent Hulusi Salih Paşa – Anadolu’da Direnişin Başlangıcı Hülya Toker – Kadınların Milli Mücadele’ye Katılımı Ilham Khuri-Makdisi – The Eastern Mediterranean and the Making of Global Radicalism İhsan Sungu – Yunan Mezalimi İlber Ortaylı – Cumhuriyetin İlk Yüzyılı İlber Ortaylı – Yakın Tarihin Gerçekleri İlhan Tekeli – Cumhuriyetin Planlı Dönemi İsmail Arar – Milli Mücadele Kronolojisi İsmail Hami Danişmend – İzahlı Kronolojik Millî Mücadele Tarihi İsmail Küçükkaya – Cumhuriyet’in İlk Yüzyılı James Barr – A Line in the Sand James L. Gelvin – The Modern Middle East: A History Jenny B. White – Money Makes Us Relatives: Women and Islamic Revival in Turkey Jenny White – Muslim Nationalism and the New Turks Jens Hanssen – Fin de Siècle Beirut: The Making of an Ottoman Provincial Capital Joel Migdal – Strong Societies and Weak States John M. VanderLippe – The Politics of Turkish Democracy John Waterbury – The Commander of the Faithful Julia Clancy-Smith – Mediterraneans: North Africa and Europe in an Age of Migration Kâmil Su – İzmir’in Kurtuluşu Karen Barkey – Empire of Difference Kazım Karabekir – İstiklal Harbimiz Kemal Karpat – Türk Demokrasi Tarihi Kenan Olgun – Milli Mücadele'de İttihatçılar Korkut Boratav – Türkiye İktisat Tarihi 1908–1985 Laura Robson – States of Separation: Transfer, Partition, and the Making of the Modern Middle East Lucian Boia – The Myth of Modernity M. Şükrü Hanioğlu – Atatürk: An Intellectual Biography M. Şükrü Hanioğlu – Preparation for a Revolution: The Young Turks, 1902–1908 Mahmut Goloğlu – Milli Mücadele Tarihi (8 Cilt) Marc David Baer – Sultanic Saviors and Tolerant Turks Mehmet Ali Öz – Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Sonrası Mehmet Gönlübol – Milli Mücadele’nin Dış Politikası Mehmet Ö. Alkan – İkinci Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e Siyasi Modernleşme Mehmet Tütüncü – Milli Mücadele'de Anadolu Basını Meltem Toksoz & Erik Jan Zürcher (eds.) – Intellectuals and Reform in the Ottoman Empire Mete Tunçay – Türkiye Cumhuriyeti'nde Tek Parti Yönetimi Michael Meeker – A Nation of Empire: The Ottoman Legacy of Turkish Modernity Mim Kemal Öke – Kurtuluş Savaşı ve Hilafet Tartışmaları Muammer Demirel – Milli Mücadele Dönemi Sosyal Yapı Murat Belge – Modern Türkiye’de İdeolojiler Mustafa Budak – Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Geçiş Mustafa Kocabaş – Milli Mücadele Dönemi Belgeleri Muzaffer Göker – Kurtuluş Savaşında Gizli Celse Necati Alkan – II. Meşrutiyet ve Sonrası Necdet Sakaoğlu – Milli Mücadelede İstanbul Nurettin Peker – Millî Mücadelede Askerî Teşkilat Orhan Koloğlu – Milli Mücadele’de Basın Ömer Turan – Milli Mücadele’de Fikir Hareketleri Paul Dumont – Atatürk and the Modernization of Turkey Philip Robins – Suits and Uniforms: Turkish Foreign Policy since the Cold War Ragıp Hulusi Özdem – Mustafa Kemal ile Görüşmeler Recep Dilek – Lozan Öncesi Siyasi Gelişmeler Rıdvan Akın – Millî Mücadele’de Meclis ve Hukuk Ruth Mandel – Cosmopolitan Anxieties: Turkish Challenges to Citizenship and Belonging in Germany Salim Alparslan – Milli Mücadele Döneminde Mimarî Sina Akşin – İstanbul Hükûmetleri ve Millî Mücadele (4 cilt) Sina Akşin – Kurtuluş Savaşı Günlüğü Stephen Kinzer – Crescent and Star: Turkey Between Two Worlds Süleyman Beyoğlu – Milli Mücadelede Basın ve Propaganda Şerafettin Turan – Türk Devrim Tarihi Şerif Mardin – Türk Modernleşmesi Şevket Süreyya Aydemir – Tek Adam (3 cilt) Turgay Durgun – Millî Mücadelede Sözlü Tarih Tanıklıkları Turgut Özakman – Şu Çılgın Türkler Uğur Ünal – Kurtuluş Savaşı Belgeleriyle William Hale – Turkish Politics and the Military Yakup Kadri Karaosmanoğlu – Ankara Yılmaz Öztuna – Türkiye Tarihi: Millî Mücadele Yusuf Halaçoğlu – Milli Mücadele ve Teşkilat-ı Mahsusa Yüksel Çelik – Milli Mücadele’nin Entelektüelleri Zafer Toprak – Atatürk ve Ekonomi Zafer Toprak – Türkiye’de “Millî İktisat” ve Devletçilik Zeki Sarıhan – Milli Mücadele Tarihi Zeynep Çelik – Displaying the Orient Ziya Gökalp – Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
50
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 3 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye Cumhuriyeti Alanında Yapılacak Kaynak Taramalarında Kullanılacak Yöntem | Ders |
2 | Kaynak Gruplarının Genel Tanıtımı | Ders |
3 | Osmanlı Devleti İle İlgili Genel Tarih Kitapları | Ders |
4 | Türkiye’de Kütüphaneler ve Kütüphanelerden Yararlanma | Ders |
5 | Enstitü Kütüphaneleri, Özel Kütüphaneler | Ders |
6 | Kurum Kütüphaneleri | Ders |
7 | Salnameler | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
6 | Kurum Kütüphaneleri | Ders |
10 | Türkiye’de Arşivler ve Cumhuriyet Tarihi Araştırmalarında Arşivlerin Kullanımı | Ders |
11 | Türkiye’de Tasnif Çalışmaları ve Tasniflerden Yararlanma | Ders |
12 | Araştırmalarda Basının Kullanımı | Ders |
13 | Cumhuriyet Dönemi’nde Basın | Ders |
14 | Dergiler ve Kullanımı | Ders |
15 | Ansiklopediler, Antlaşma Metinleri ve Kullanımları | Ders |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Türkiye Cumhuriyeti tarihine ilişkin birincil ve ikincil kaynakları ayırt edebilir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, tarihî belgeleri içerik, bağlam ve kaynak türü açısından eleştirel bir şekilde analiz edebilir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, arşiv belgeleri, meclis tutanakları ve resmi raporları tarihî olaylarla ilişkilendirerek yorumlayabilir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, sözlü tarih, hatırat ve görsel materyalleri bilimsel araştırmalarda etkili biçimde kullanabilir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, akademik tarih yazımında uygun kaynak gösterme tekniklerini uygulayarak özgün metinler üretebilir. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Türkiye Cumhuriyeti tarihine ilişkin birincil ve ikincil kaynakları ayırt edebilir. | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Öğrenci, tarihî belgeleri içerik, bağlam ve kaynak türü açısından eleştirel bir şekilde analiz edebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
Öğrenci, arşiv belgeleri, meclis tutanakları ve resmi raporları tarihî olaylarla ilişkilendirerek yorumlayabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
Öğrenci, sözlü tarih, hatırat ve görsel materyalleri bilimsel araştırmalarda etkili biçimde kullanabilir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
Öğrenci, akademik tarih yazımında uygun kaynak gösterme tekniklerini uygulayarak özgün metinler üretebilir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 3,6 | 4,6 | 3,6 | 4,6 | 3,6 | 4,6 | 3,6 | 4,6 | 3,4 | 4,4 | 3,4 | 4,4 | 3,4 |