EN
  • Anasayfa
  • TAR379 Tıp Tarihi (2022 - 2023 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR379 - Tıp Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıp Tarihi TAR379 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KAVAK
Ders Veren
Amaç

Hekim adayının mesleki kimliğinin oluşumuna katkıda bulunmak için tıbbın gelişim evrelerini ve özellikle İslam medeniyetinin tıbba katkılarını öğrenmesi suretiyle tıp tarihi bilincine sahip olmasına katkıda bulunurken meslek yaşamında karşılaşacağı etik ve hukuki sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak.

Ders İçeriği

Bu ders; Tıp Tarihi,sosyal tıp ve hijyen,Tarihte tıp uygulamaları,Tıbbın felsefi temelleri,Tıbba çağdaş bakış ve amacı ,Tarihsel süreçte insan anatomisi ve çizimleri ,Tarihsel bakış açısı ile organların fonksiyonları,Bilimsel dönemlerden önce teşhiste hastalıkların teşhisi,Tedavide ampirik metotlar,Tarihte Salgın hastalıklarla mücadele ,Cerrahinin ve cerrahi aletlerin gelişimi,Tıbbi aletler ve ölçmenin tanıtımı,Kanıta dayalı tıbbın gelişimi,Tıp alanında enstitüleşme,Tıpta Mahremiyet,Hasta hakları,İslam tıp tarihi ve etiği,Alternatif ve Bitkisel tıbbın Tarihi,Tarihte etik değerler ve tıp pratiği; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları İslam Ansiklopedisi, MEB Yayınları
İslam Ansiklopedisi, TDV Yayınları
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
https://dergipark.org.tr/tr/
Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000)
Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tıp Tarihi, sosyal tıp ve hijyen Ders
2 Tarihte tıp uygulamaları Ders
3 Tıbbın felsefi temelleri Ders
4 Tıbba çağdaş bakış ve amacı Ders
5 Tarihsel süreçte insan anatomisi ve çizimleri Ders
6 Tarihsel bakış açısı ile organların fonksiyonları Ders
7 Bilimsel dönemlerden önce teşhiste hastalıkların teşhisi Ders
8 Vize Sınavı Ders
9 Tarihte Salgın hastalıklarla mücadele Ders
10 Cerrahinin ve cerrahi aletlerin gelişimi Ders
11 Tıbbi aletler ve ölçmenin tanıtımı Ders
12 Kanıta dayalı tıbbın gelişimi Ders
13 Tıp alanında enstitüleşme Ders
14 Tıpta Mahremiyet Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tıp tarihi bilincini yorumlayabilecektir. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tıp tarihi bilincini yorumlayabilecektir. 3 1 1 3 3 3 5 1 3 3 5 1 1 5