EN
  • Anasayfa
  • TAR103 Geç Antikçağ Ön Asya Tarihi (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TAR103 - Geç Antikçağ Ön Asya Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Geç Antikçağ Ön Asya Tarihi TAR103 1 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi MÖ I. yüzyıldan başlayarak MS. VII yüzyıla kadar Ön Asya'da gerçekleşen siyasi olaylar anlatılır. Ön Asya coğrafyasının sınırları ve önemli bölgeleri üzerinde durulur. Türklerin Ön Asya'daki varlıklarının geçmişi anlatılır. İran-Roma ilişkileri, İran-Arap İlişkileri ve Türk-İran ilişkileri üzerinde durulur.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK
Ders Veren Prof. Dr. Ahmet ALTUNGÖK
Amaç

Eski dünya ile yeni dünya arasında önemli bir geçiş dönemi olan ve günümüz dünyasını şekillendiren önemli tarihi olayları, kültür ve medeniyet etkileşimlerini bilme.

Ders İçeriği

Ön Asya coğrafyasının önemli bölgeleri. Ön Asya'da Roma varlığı. Ön Asya'da İran varlığı. Ön Asya'da Türk ve Arap varlığı. Ön Asya'daki Helenistik krallıklar. Roma-Parth mücadelesi. Roma-Sasani mücadelesi, Türk-İran ilişkileri. İran-Arap İlişkileri.

Ders Kaynakları Altungök, Ahmet, Geç Antik Çağ'da İran-Roma İlişkileri
Altungök, Ahmet, Geç Antik Çağ' Ön Asya Kaynaklarında Türkler
Altungök, Ahmet, İslam Öncesi İran'da Devlet ve Ekonomi
Altungök, Ahmet, Eski İran’da Din ve Toplum
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Geç Antikçağ Hangi Dönemdir ve Ön Asya Coğrafyası Neresidir? Gösterim
2 Geç Antikçağ Ön Asya Tarihinin Kaynakları Gösterim
3 Antikçağın Son Halkası Helenistik Dönem ve Ön Asya’da Selevkoslar Ders Gösterim
4 Geç Antikçağda Roma ve İran Varlığı, Kökenleri ve Ön Asya’daki Varlıkları. Ders Gösterim
5 Ön Asya’da Parth Varlığı ve Roma’yla İlişkileri Ders Gösterim
6 Geç Antikçağda Tek Tanrıcılığın Ortaya Çıkışı ve Çok Tanrıcılığın Sona Ermesi Ders Gösterim
7 Ön Asya’da Sâsânî Varlığı ve Roma’yla İlişkileri Ders Gösterim
8 Ön Asya’da Doğu Roma Varlığı ve İran’la İlişkileri Ders Gösterim
9 Ön Asya’da Türk Varlığı ve İran-Roma İlişkilerine Etkisi Ders Gösterim
10 Geç Antikçağın En Önemli Olayı Olan Kavimler Göçünün Ön Asya’ya Etkileri Ders Gösterim
11 Geç Antikçağda Arap Varlığı İran-Roma İlişkilerine Etkisi Ders Gösterim
12 İslam’ın Ortaya Çıkışı ve Geç Antik Dönemin Sonu Ders Gösterim
13 Ön Asya Kültür ve Medeniyetinin İslam Kültür ve Medeniyetine Etkileri Ders Gösterim
14 Ön Asya ve Akdeniz Havzasında Roma Varlığının Son Ermesi Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hedef kitle Ön Asya coğrafyasını tanır.
Öğrenci Ön Asya coğrafyasını tanır ve Geç Antikçağ'ın sınırlarını tespit eder. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Helenistik Dönemin bitişinin Ön Asya'da Geç Antikçağ'ın başlangıcı olduğunu bilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler Roma ve İran uygarlıklarını tanır, Ön Asya'daki kökenleri hakkında bilgi edinir. Yazılı Sınav Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Hedef kitle Ön Asya coğrafyasını tanır. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci Ön Asya coğrafyasını tanır ve Geç Antikçağ'ın sınırlarını tespit eder. - - - - - - - - - - - - - -
Helenistik Dönemin bitişinin Ön Asya'da Geç Antikçağ'ın başlangıcı olduğunu bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Roma ve İran uygarlıklarını tanır, Ön Asya'daki kökenleri hakkında bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - - -