Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe Tarihi I | TAR351 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Dr. Yasin KARAMAN |
Amaç |
Öğrencilerin felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Antik çağlardan 18. yüzyıla dek öne çıkmış filozofların görüşlerini incelemek. |
Ders Kaynakları |
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015.
Roger Scruton, Modern Felsefenin Kısa Tarihi, çev. Utku Özmakas-Ümit Hüsrev Yolsal, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015. Wilhelm Capelle, Sokrates'ten Önce Felsefe, Pencere Yayınları, İstanbul, 2016 Alfred Weber, Felsefe Tarihi, Sosyal Yayınları, Istanbul, 1998. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Genel Giriş | Ders |
2 | 2. Hafta: Immanuel Kant | Ders |
3 | 3. Hafta: G. W. F. Hegel I | Ders |
4 | 4. Hafta: G. W. F. Hegel II | Ders |
5 | 5. Hafta: Arthur Schopenhauer | Ders |
6 | 6. Hafta: Karl Marx | Ders |
7 | 7. Hafta,: Friedrich Nietzsche | Ders |
8 | 8. Hafta: Ara Sınav | Ders |
9 | 9. Hafta: Edmund Husserl | Ders |
10 | 10. Hafta: Jean Paul Sartre | Ders |
11 | 11. Hafta: Hannah Arendt | Ders |
12 | 12. Hafta: Claude Levi-Strauss | Ders |
13 | 13. Hafta: Jean-François Lyotard | Ders |
14 | Sonuç: Genel Bakış | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |