Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fransızca I | TAR237 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARİH |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Fransız Dili ve Fransız Kültürü'nü tanıtmak, başlangıç seviyesinde dil becerisine ulaşmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Fransızca I dersi, öğrencilerin Fransızca diline temel düzeyde giriş yapmalarını ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel durumlarla ilgili iletişim kurabilmelerini hedefler. Ders, A1.1 seviyesine karşılık gelmektedir. Öğrenciler ilk olarak Fransızca’da selamlaşma kalıplarını öğrenir. "Bonjour", "Bonsoir" ve "Salut" gibi ifadelerle günlük hayatta nasıl selam verileceği ve karşılık verileceği üzerine pratikler yapılır. Ardından "Je m'appelle" ve "Je suis étudiant(e)" gibi ifadelerle kendini tanıtma becerisi kazanılır. Başkalarının isimlerini sormayı öğrenen öğrenciler, aynı yapılarla başkalarını tanıtmayı da öğrenirler. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, yaş, milliyet ve meslek hakkında sorular sorup cevaplayabilir hale gelir. "Tu as quel âge ?", "Tu es de quelle nationalité ?" ve "Quelle est ta profession ?" gibi sorular sınıf içi konuşma alıştırmalarında yoğun olarak kullanılır. Öğrenciler ayrıca telefon numarası, e-posta adresi ve açık adres bilgilerini öğrenir; bu bilgileri hem yazılı hem sözlü şekilde ifade etmeye başlar. Sayılar 1 ile 100 arasında ezberletilir ve bu sayılarla yaş belirtme, telefon numarası söyleme gibi uygulamalar yapılır. Ders kitabındaki görseller eşliğinde öğrenciler, sınıf içinde bulunan nesneleri tanımlamayı öğrenir. "un livre, une chaise, une affiche" gibi sözcüklerle birlikte "sur, sous, à droite de, à gauche de" gibi yer bildiren edatların kullanımı öğretilir. Bu esnada, hem gramer hem kelime bilgisi pekiştirilir. Dönemin sonuna doğru öğrenciler, sahiplik bildiren yapıları ve renkleri tanımaya başlar. Öğrencilerden giydikleri kıyafetleri tarif etmeleri istenir. Bu kapsamda olumlu ve olumsuz cümleler de öğretilir. İlgi alanları ve hobiler konusuna gelindiğinde, öğrenciler "J’aime la lecture.", "Je n’aime pas le sport." gibi ifadeleri kullanarak kişisel zevklerini anlatırlar. Dersin sonunda öğrencilerden kısa tanıtım yazıları ve e-posta örnekleri yazmaları beklenir. Her üç ünitenin ardından, öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçmeye yönelik mini değerlendirmeler yapılır. Son olarak, karşılıklı tanışma ve alışverişe yönelik canlandırmalarla öğrencilerin temel Fransızca iletişim becerilerini günlük yaşam bağlamında kullanmaları sağlanır. |
Ders Kaynakları |
Guy Capelle, Robert Menand, Le nouveau taxi! Méthode de français
Marion Alcarez vd., Édito Méthode de français Adeline Dupuy, Ça s'écrit comment? |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |