EN
  • Anasayfa
  • TAR237 Fransızca I (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TAR237 - Fransızca I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fransızca I TAR237 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN
Amaç

Öğrencilere Fransız Dili ve Fransız Kültürü'nü tanıtmak, başlangıç seviyesinde dil becerisine ulaşmalarını sağlamak.

Ders İçeriği

Fransızca I dersi, öğrencilerin Fransızca diline temel düzeyde giriş yapmalarını ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri temel durumlarla ilgili iletişim kurabilmelerini hedefler. Ders, A1.1 seviyesine karşılık gelmektedir. Öğrenciler ilk olarak Fransızca’da selamlaşma kalıplarını öğrenir. "Bonjour", "Bonsoir" ve "Salut" gibi ifadelerle günlük hayatta nasıl selam verileceği ve karşılık verileceği üzerine pratikler yapılır. Ardından "Je m'appelle" ve "Je suis étudiant(e)" gibi ifadelerle kendini tanıtma becerisi kazanılır. Başkalarının isimlerini sormayı öğrenen öğrenciler, aynı yapılarla başkalarını tanıtmayı da öğrenirler. Dersin ilerleyen haftalarında öğrenciler, yaş, milliyet ve meslek hakkında sorular sorup cevaplayabilir hale gelir. "Tu as quel âge ?", "Tu es de quelle nationalité ?" ve "Quelle est ta profession ?" gibi sorular sınıf içi konuşma alıştırmalarında yoğun olarak kullanılır. Öğrenciler ayrıca telefon numarası, e-posta adresi ve açık adres bilgilerini öğrenir; bu bilgileri hem yazılı hem sözlü şekilde ifade etmeye başlar. Sayılar 1 ile 100 arasında ezberletilir ve bu sayılarla yaş belirtme, telefon numarası söyleme gibi uygulamalar yapılır. Ders kitabındaki görseller eşliğinde öğrenciler, sınıf içinde bulunan nesneleri tanımlamayı öğrenir. "un livre, une chaise, une affiche" gibi sözcüklerle birlikte "sur, sous, à droite de, à gauche de" gibi yer bildiren edatların kullanımı öğretilir. Bu esnada, hem gramer hem kelime bilgisi pekiştirilir. Dönemin sonuna doğru öğrenciler, sahiplik bildiren yapıları ve renkleri tanımaya başlar. Öğrencilerden giydikleri kıyafetleri tarif etmeleri istenir. Bu kapsamda olumlu ve olumsuz cümleler de öğretilir. İlgi alanları ve hobiler konusuna gelindiğinde, öğrenciler "J’aime la lecture.", "Je n’aime pas le sport." gibi ifadeleri kullanarak kişisel zevklerini anlatırlar. Dersin sonunda öğrencilerden kısa tanıtım yazıları ve e-posta örnekleri yazmaları beklenir. Her üç ünitenin ardından, öğrencilerin okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerini ölçmeye yönelik mini değerlendirmeler yapılır. Son olarak, karşılıklı tanışma ve alışverişe yönelik canlandırmalarla öğrencilerin temel Fransızca iletişim becerilerini günlük yaşam bağlamında kullanmaları sağlanır.

Ders Kaynakları Her Yönüyle Fransızca Dilbilgisi - Yusuf Polat
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fransız alfabesi, "Bonjour/Salut" gibi ifadelerle selamlaşma ve tanışma Ders
2 Kendini tanıtma, "être" ve "s'appeler" fiilleri, "Je suis…" yapısı Ders
3 Başkalarını tanıtma, milliyet ve meslek bilgisi verme Ders
4 Yaş, telefon numarası ve adres sorma, 1-100 arası sayılar Ders
5 Kısa Sınav, hobiler, zevkler, "J'aime/Je n'aime pas" kullanımı Ders
6 Sınıf nesneleri, yer-yön edatları ("sur, sous, à gauche") Ders
7 Renkler, sahiplik zamirleri, kıyafet tanımları Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Kıyafet alışverişi, fiyat sorma, zevk belirten yapılar Ders
10 Kişi tanımlama, kısa betimleme, basit sıfat kullanımı Ders
11 Ev bölümleri, "Il y a", yer tanımları Ders
12 Kısa Sınav, yol sorma, yön tarif etme Ders
13 Seyahat araçları, öneri ve tavsiye cümleleri Ders
14 Şehir tanımları, "c'est+adjectif", kültürel içerik Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci kendini tanıtabilecektir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kendi hakkında bilgiler verebilecektir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Birisi hakkında sorular sorabilecektir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilecektir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci kendini tanıtabilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Kendi hakkında bilgiler verebilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Birisi hakkında sorular sorabilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilecektir - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -