• Anasayfa
  • TAR359 Avrupa İktisat Tarihi I (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR359 - Avrupa İktisat Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Avrupa İktisat Tarihi I TAR359 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Vedat TURĞUT
Ders Veren Doç. Dr. Vedat TURĞUT
Amaç

Avrupa İktisat Tarihi hakkında kronolojik olarak bilgi birikimine sahip olmasını sağlamak

Ders İçeriği

eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar.

Ders Kaynakları E. K. Hunt-Mark Leutzenheiser, İktisadi Düşünce Tarihi, Phoenix Yay., İstanbul 2016.
Mark Skoussen, İktisadi Düşünce Tarihi, Adres Yay., Ankara 2014.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sunum) 20
Toplam 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %45
Toplam %45
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %45
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 100
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 158
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Modern İktisada Giriş
2 Fransız Okulu: J. B. Say ve diğerleri
3 Adam Smith ve İktisad Anlayışı
4 David Ricardo ve İktisadi Anlayışı
5 T. Robert Malthus ve Nüfus-İktisad İlişkisi
6 Karl Marx ve İdeolojisi
7 Henry George ve Fisher’ın İktisad Anlayışı
8 Arasınav
9 Misses ve İktisadi Görüşü
10 Avusturya Okulu: Menger ve Arkadaşları
11 Milton Friedman ve İktisada Katkıları
12 Keynesyen Model
13 Schumpeter ve İktisad Modeli değerlendirilmesi
14 Genel Değerlendirme
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, konuya dair kaynak bilgisine sahip olur ve buna istinaden yeni bilgi üretebilir.
Öğrenci, öğrendiklerini, Türk ve dünya tarihi ile mukayese edebilir.
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenci, konuya dair kaynak bilgisine sahip olur ve buna istinaden yeni bilgi üretebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, öğrendiklerini, Türk ve dünya tarihi ile mukayese edebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, konunun ana meselelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -