EN
  • Anasayfa
  • TAR359 Avrupa İktisat Tarihi I (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TAR359 - Avrupa İktisat Tarihi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Avrupa İktisat Tarihi I TAR359 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARİH
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu derste öğrencilerin Avrupa ekonomisi hakkında bilgi sahibi olması ve tarihsel süreçte meydana gelen olayların ekonomik arka planının anlaşılması hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Bu derste iktisat tarihinin önemi kavranmaya, Avrupa'daki ekonomi politikaları ve modelleri incelenmeye, ticaretin devletler arasındaki ilişkiler üzerindeki rolü anlaşılmaya, devletlerin ekonomi pratiklerini etkileyen sosyo-kültürel gelişmeler değerlendirilmeye çalışılacaktır.

Ders Kaynakları Donald Quataert, Osmanlı Devleti'nde Avrupa İktisadi Yayılımı ve Direniş (1881-1908), İletişim, İstanbul 2021.
Prasannan Parthasarathi, Avrupa Zenginleşirken Asya Neden Yoksul Kaldı? Küresel Ekonomik Ayrışma 1600-1850, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2019.
Merry E. Wiesner-Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa 1450-1789, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013.
Michel Beaud, Kapitalizmin Tarihi 1500-2010, Yordam Kitap, İstanbul 2018.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
4 David Ricardo ve İktisadi Anlayışı
5 T. Robert Malthus ve Nüfus-İktisad İlişkisi
6 Karl Marx ve İdeolojisi
7 Henry George ve Fisher’ın İktisad Anlayışı
8 Arasınav
9 Misses ve İktisadi Görüşü
10 Avusturya Okulu: Menger ve Arkadaşları
11 Milton Friedman ve İktisada Katkıları
12 Keynesyen Model
13 Schumpeter ve İktisad Modeli değerlendirilmesi
14 Genel Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14