EN
  • Anasayfa
  • TAR5900 Seminer (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
TAR5900 - Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seminer TAR5900 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARİH - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu seminer dersi, öğrencilerin fiziksel olarak derse katılım sağladığı yüz yüze öğretim yöntemiyle gerçekleştirilmektedir.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Taner BİLGİN (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren Prof. Dr. Refik ARIKAN
Amaç

Bu seminer dersi, tarih alanında yüksek lisans düzeyinde çalışan öğrencilerin belirli bir tarihî konu üzerinde derinlemesine araştırma yapmalarını, akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini ve elde ettikleri bulguları bilimsel bir çerçevede yazılı ve sözlü olarak sunabilmelerini amaçlamaktadır. Öğrenci, seçtiği konuya ilişkin literatürü sistematik biçimde tarayarak hem metodolojik donanımını geliştirecek hem de tarih yazımı ve yorumuna katkı sağlayacak bir çalışma ortaya koyacaktır. Bu süreçte, tarihsel verilerin analizinde akademik etik kurallara bağlı kalmak ve özgün bir bakış açısı geliştirmek temel hedefler arasındadır.

Ders İçeriği

Bu seminer dersi, öğrencilerin tarih disiplinine özgü akademik araştırma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan kuramsal ve uygulamalı bir derstir. Ders kapsamında öğrenciler, kendi ilgi alanlarına uygun bir tarihî konu belirleyerek bu konuda kapsamlı bir literatür taraması yapar, kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve bilimsel yöntemler çerçevesinde bir seminer çalışması hazırlar. Öğrenciler, dönem boyunca belirli aralıklarla konu seçiminden kaynak kullanımına, metin analizinden akademik yazı yazımına kadar çeşitli aşamalarda danışman öğretim elemanı rehberliğinde ilerlerler. Dersin sonunda her öğrenci, hazırladığı çalışmayı sözlü olarak sunar ve akademik tartışmalara katılır. Bu ders, hem öğrencinin bilimsel düşünme ve yazma becerilerini geliştirmesini hem de seçilen tarihî konunun özgün ve analitik bir şekilde ele alınmasını hedefler. Ayrıca öğrencilerin akademik etik ilkelerine uygun olarak çalışmaları, araştırmacı kimliklerini pekiştirmeleri açısından önem taşımaktadır. Bu bağlamda; 1 Osmanlı Medeniyet Tarihinin kaynaklarının Tanıtımı 2 Kaynakların Kullanım Yöntemleri 3 Seçilen bir kaynak eser üzerinde ortak çalışma 4 Seçilen yayınlanmış bilimsel makaleler üzerinde ortak çalışma 5 Çalışma yapılabilecek konuların nasıl seçilmesi gerektiği 6 Konular üzerinde ortak ön çalışma 7 Bilimsel bir çalışmanın nasıl yazılması gerektiği 8 Hazırlanan ödev-makalelerin okunması ve tartışılması 9 Ödev-makalelerin okunup, tartışılması 10 Ödev-makalelerin okunup, tartışılması 11 Ödev-makalelerin okunup, tartışılması 12 Ödev-makalelerin okunup, tartışılması 13 Ödev-makalelerin okunup, tartışılması 14 Değerlendirmeler sonucunda yazılan metinlerin düzenlenmesi grup çalışması yapılmaktadır.

Ders Kaynakları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -