Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarih Metodolojisi | TAR5032 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Kadriye TOPAL DOĞAN |
Amaç |
Tarihsel bilgiyi üretme, tarihsel bilginin sınırlarını anlama, tarih ve tarihçi arasındaki ilişkiyi değerlendirme, tarihsel eleştiri, analiz ve sentez metotlarını uygulama yetenekleri kazandırmak |
Ders İçeriği |
Tarihsel bilgi, kaynak ve tarihçi arasındaki ilişki, tarih felsefesi ve yeni yaklaşımlar, tarihte nedensellik ve nesnellik, Tarih yazımında günümüze kadar uzanan farklı yaklaşımlar konuları bu dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
Michael Stanford, Tarihin İncelenmesi İçin Bir Kılavuz
Erdem Sönmez, Annales Okulu ve Türkiye'de Tarih Yazımı Ferdan Ergut, Tarihin Hakikatleri Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi Annales Okulu John Lukacs, Tarihsel Bilinç Robin George Collingwood, Tarih Tasarımı Abdulkadir Özcan, Osmanlı'da Tarih Yazımı ve Kaynak Türleri Fernand Braudel, Tarih Üzerine Yazılar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 40 | 1 | 40 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih biliminin doğası ve tarih metodolojisinin kapsamı | Ders |
2 | Tarih felsefesi ile metodoloji arasındaki ayrımlar | Ders |
3 | Kaynak türleri: yazılı, sözlü, arkeolojik ve görsel malzeme | Ders |
4 | Kronoloji, zaman kavramı ve neden-sonuç ilişkileri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Antikçağdan Ortaçağa tarih düşüncesinin gelişimi | Ders |
6 | Modern dönemde tarihçilik: Avrupa ve Osmanlı tarihyazımı | Ders |
7 | Annales Okulu ve sosyal bilimler ile etkileşim | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Mikro-tarih, sözlü tarih ve yerel tarih çalışmaları | Ders |
10 | Postmodernizm ve tarih yazımı üzerine tartışmalar | Ders |
11 | Arşiv belgeleri: türleri, özellikleri ve örnek çözümlemeler | Ders |
12 | Akademik yazım teknikleri, araştırma sorusu, plan, kaynakça | Ders |
13 | Bilimsel etik ve doğru atıf yöntemleri | Ders |
14 | Öğrenci araştırma projelerinin sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Öğrenci araştırma projelerinin sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih metodolojisini bilir, tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih metodolojisini bilir, tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |