| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yakınçağ Türk İdare Tarihi II | TAR5041 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARİH - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Hocanın geleneksel devlet yerine modern devletin inşa sürecini anlatması, öğrencilerin konuyla ilgili tespit edilen kitapları okuması ve müzakere edilmesi ile öğrencilerin belirlenen kitaplar üzerinden birer ödev hazırlanması şeklinde işlenmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İlhami YURDAKUL (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Osmanlı geleneksel devlet teşkilatı bağlamında saray, sadrazamlık, şeyhülislamlık ve diğer üst düzey idareciler ve görevlerini anlamak, 19. yüzyılda devletin kurumsallaşma, ihtisaslaşma ve meclisleşme sürecinde yeniden inşasını kavramaktır. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde öncelikle devletin geleneksel teşkilat yapısının ortaya çıkışı, devlet Anlayışı, hanedanın ortaya çıkışı, Osmanlı veraset sistemi, tahta çıkış, padişah ve şehzadeler, Osmanlı merkez teşkilatı, divân-ı hümâyun ve diğer divanlar, Divan üyeleri, veziriazam, vezirler, kadı askerler, defterdar ve nişancı, Divan bürokrasisi ve divan kalemler, Osmanlı Saray Teşkilatı, Birun, Enderun, Kul sistemi, Harem-i hümayun gibi konular işlenir. Ardından II. Mahmud ve Tanzmiat reformları bağlamında eski kurumların tasfiyesi ve kurumların tesis süreci ve kurumlar izah edilir. |
| Ders Kaynakları |
İlhami Yurdakul, İktidarın Ruhu, Osmanlıdan Cumhuriyete Kişizade İmtiyazları (Beşik Uleması, Siyaseten Katl, Müsadere), İstanbul 2022.
İlhami Yurdakul, Osmanlı İlmiye Merkez Teşkilatında Reform, İstanbul 2008; İstanbul 2017. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair problem tespiti. | Vaka Çalışması |
| 1 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair problem tespiti. | Vaka Çalışması |
| 3 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair kaynak tespiti. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini bulma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini okuma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini okuma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini okuma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini okuma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini okuma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini okuma. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini yazma ve değerlendirme. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini yazma ve değerlendirme. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini yazma ve değerlendirme. | Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Tarihe dair öğrencinin ilgi duyduğu bir konuya dair arşiv belgelerini yazma ve değerlendirme. | Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ödev proje, tartışma ve sınav | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ödev proje, tartışma ve sınav | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ödev proje, tartışma ve sınav | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ödev proje, tartışma ve sınav | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ödev proje, tartışma ve sınav | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | ;
| Ödev proje, tartışma ve sınav | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Ödev proje, tartışma ve sınav | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | ;
| Ödev proje, tartışma ve sınav | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,25 | 4,25 | 4,25 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,75 | 4,25 | 4 | 3,25 | 4,75 | 4,5 | 3 | 4,5 |