Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yoksulluk ve Maliye Politikası | MLİ460 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MALİYE |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
Ders Veren | Dr. Eda ÜNALAN KARAKUŞ |
Amaç |
Dersin amacı, nedenleri ve sonuçları itibariyle çok yönlü bir sorun olan yoksullukla mücadelede kamu otoritesi tarafından kullanılabilecek maliye politikalarını teori ve uygulama yönleriyle incelemektir. |
Ders İçeriği |
Yoksulluk tanımı, yoksulluğun ölçülmesi, maliye politikalarının iktisadi analizi, azgelişmiş ülkelerde maliye politikalarının düzenlenmesi, yoksullukla mücadelede kamu harcaması ve vergi politikalarının rolü. |
Ders Kaynakları |
Fiscal Policy for Development: Poverty, Reconstruction and Growth (2006), Tony Addison ve Allan Roe.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik İstikrar ve Maliye Politikası | |
2 | Ekonomik Büyüme ve Maliye Politikası | |
3 | Ekonomik Sürdürelebilirlik ve Maliye Politikası | |
4 | Gelir Dağılımı ve Maliye Politikası | |
5 | Yoksulluk ve Maliye Politikası | |
6 | Siyasi Karar Alma Süreci ve Maliye Politikası | |
7 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Maliye Politikası | |
10 | Hükümetlerarası Mali İlişkiler ve Yerel Yönetimler Maliyesi | |
11 | Sağlık Sigortası, Yeniden Dağıtım ve Refah Politikası | |
12 | Avrupa Birliği nde Maliye Politikası | |
13 | Dinamik Maliye politikası, Yaşam Döngüsü Modeli | |
14 | Türkiye'de Vergilendirme (Sorunlar / Çözümler), Vergi Yansıması | |
13 | Yoksulluk çözümleri 1 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Yoksulluk çözümleri 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maliye politikasının yoksullukla mücadelede nasıl kullanılacağını öğrenir | |||
Ulusal ve küresel alanda mevcut politikaların değerlendirilmesi | |||
Güncel maliye politikası sorunları çözmek için çeşitli mali politikaların sentezlenmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye politikasının yoksullukla mücadelede nasıl kullanılacağını öğrenir | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | ;
Ulusal ve küresel alanda mevcut politikaların değerlendirilmesi | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Güncel maliye politikası sorunları çözmek için çeşitli mali politikaların sentezlenmesi | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3,33 | 3 | 3 | 4,33 | 2 | 3 |