| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Meşrutiyet Dönemi Türk Roman ve Hikayesi | TDE308 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü, Oral |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikayesi hakkında bilgi vermek, dönem şiiri üzerinde yorum yapabilme becerisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikayesi, devrin roman anlayışı, devrin romancı ve hikayecileri |
| Ders Kaynakları |
Çetişli, İsmail (ed.) (2007). II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay.
Enginün, İnci (2013). Yeni Türk Edebiyatı Tanzimattan Cumhuriyete (1839-1923), Dergah Yayınları. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 26 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | II. Meşrutiyet Döneminin Siyasi ve Sosyal Yapısı | Sözlü |
| 2 | Milliyetçilik Düşüncesi ve Türk Edebiyatı | Sözlü |
| 3 | Milli Edebiyat Kavramı | Sözlü |
| 4 | Genç Kalemler Dergisi | Sözlü |
| 5 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu | |
| 5 | Yakup Kadri Karaosmanoğlu | |
| 7 | Refik Halid Karay | |
| 7 | Refik Halid Karay | |
| 9 | Halide Edip Adıvar | |
| 9 | Halide Edip Adıvar | |
| 11 | Aydemir romanı | |
| 12 | Meşrutiyet Döneminde Roman Eleştirisi | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| II. Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikâyesinin tarihini yazar ve eser örnekleri ile tanımak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Yakup Kadri romancılığını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Refik Halid romancılığını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Edebiyatta Türkçülük düşüncesini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| II. Meşrutiyet Dönemi Türk romanı ve hikâyesinin tarihini yazar ve eser örnekleri ile tanımak. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
| Yakup Kadri romancılığını kavrar. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
| Refik Halid romancılığını kavrar. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
| Edebiyatta Türkçülük düşüncesini öğrenir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 3,5 | 4,25 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |