| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yeni Türk Edebiyatında Eleştiri II | TDE353 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, sözlü |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yeni Türk edebiyatındaki edebi eleştiri hakkında bilgileri geliştirmek |
| Ders İçeriği |
Edebî eleştiri nedir? .Edebî eleştiri sahasındaki bazı akımlar: formalizm, empressiyonizm, psikolojik yaklaşımlar,vs. .Çağdaş Türk Edebiyatında edebî eleştirinin tarihi. .Bazı yaklaşımlar: Servet-i Fünûn ve Cumhuriyet döneminde edebî eleştiri. .Edebî eleştiri yazan bazı yazarlar: Namık Kemal, Recaizade Mahmut Ekrem, Ömer Seyfettin, Fuat Köprülü, Nurullah Ataç, Ahmet Hamdi Tanpınar, Mehmet Kaplan, vs.. .Seçilmiş eleştiri çalışmalarından roman, hikâye ve oyunlar... . |
| Ders Kaynakları |
Berna Moran, Edebiyat Kuramı ve Eleştiri
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eleştiri Kavramı ve Türleri | Ders |
| 2 | Tarihselcilik | Ders |
| 3 | Yeni Tarihselcilik | Ders |
| 4 | Dilbilimsel Eleştiri | Ders |
| 5 | Biyografik Eleştiri | Ders |
| 6 | Psikanlizm | Ders |
| 6 | Psikanlizm | Ders |
| 6 | Psikanlizm | Ders |
| 10 | Feminist Eleştiri | Ders |
| 10 | Feminist Eleştiri | Ders |
| 12 | Postmodernizm | Ders |
| 12 | Postmodernizm | Ders |
| 12 | Postmodernizm | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Edebi eleştiri ilgili yeni bilgi ve kavramlar edinme ve bunları edebiyat metinlerinde görebilme becerisi kazanma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Edebi eleştiri ile ilgili bilgilerin kaynağına erişebilme ve bunlardan bilimsel çerçevede faydalanabilme becerisi kazanma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Değişik disiplinlerin metotlarını edebiyat eleştirisinin malzemesi haline getirip araştırmalarına uygulayabilme ve disiplinler arası bakabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Edebiyat eleştirisi çalışmaları yaparken konunun özelliklerine en uygun yöntemi bulup uygulayabilme becerisi gösterme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Edebi eleştiri ilgili yeni bilgi ve kavramlar edinme ve bunları edebiyat metinlerinde görebilme becerisi kazanma | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Edebi eleştiri ile ilgili bilgilerin kaynağına erişebilme ve bunlardan bilimsel çerçevede faydalanabilme becerisi kazanma | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Değişik disiplinlerin metotlarını edebiyat eleştirisinin malzemesi haline getirip araştırmalarına uygulayabilme ve disiplinler arası bakabilme | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Edebiyat eleştirisi çalışmaları yaparken konunun özelliklerine en uygun yöntemi bulup uygulayabilme becerisi gösterme | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | - | - | - | 5 | 5 |