| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kültür Bilim I | TDE341 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, dünyada ve Türkiye’de karşılaştırmalı kültür biliminin tarihi, temel kavram ve yaklaşımları ile konularını ele almak ve değerlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Kültür bilimi araştırmalarının tarihini, temel kavramlarını ve yaklaşımlarını, Türkiye’deki kültür değişmelerini, sözlü kültürden yazılı kültür geçişi, medya- kültür ve edebiyat etkileşimini, radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisini açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
| Ders Kaynakları |
Özdemir, N. (2008). Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara.
Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 1 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kültür bilimi araştırmalar tarihi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kültür biliminin temel konuları, kavram ve yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kültür değişmeleri ve sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | Tartışmalı Ders |
| 4 | Medya- kültür ve edebiyat etkileşimi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Yazılı medya ve edebiyat (sözlü ve yazılı edebiyat) | Tartışmalı Ders |
| 6 | Yazılı medya ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) | Tartışmalı Ders |
| 7 | Mizah basını ve çizgi/öykü roman | Tartışmalı Ders |
| 8 | Medya, kültür/edebiyat ve siyaset etkileşimi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş | Tartışmalı Ders |
| 10 | Radyo ve edebiyat | Tartışmalı Ders |
| 11 | Radyo ve tiyatro | Tartışmalı Ders |
| 12 | Görsel işitsel medya ve sözlü kültür etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
| 12 | Görsel işitsel medya ve sözlü kültür etkileşimleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirmeler | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kültür bilimlerinin temel kavram ve teorilerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kültürün toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Edebiyat ve kültür arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kültürel üretim süreçlerini ve yaratıcı endüstrilerin işleyişini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kültür bilimleri alanında temel araştırma yöntemlerini uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültür bilimlerinin temel kavram ve teorilerini tanımlar. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
| Kültürün toplumsal, tarihsel ve ekonomik boyutlarını analiz eder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Edebiyat ve kültür arasındaki karşılıklı ilişkiyi değerlendirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ;
| Kültürel üretim süreçlerini ve yaratıcı endüstrilerin işleyişini açıklar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
| Kültür bilimleri alanında temel araştırma yöntemlerini uygular. | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4 | 4 | 3,8 | 4,4 | 4,2 | 3,6 | 4 | 4 | 4,2 | 3,8 | 3,8 | 4 |