| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hikâye Tahlilleri II | TDE246 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze sınıf ortamında |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeliha ÖZTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
1950 sonrası Türk hikâyesindeki toplumsal, siyasal ve edebî dönüşümleri analiz etmek; bu dönemde öne çıkan yazarların eserlerini estetik, ideolojik ve biçimsel açıdan değerlendirmek. |
| Ders İçeriği |
1950 sonrası Türk hikâyesindeki öne çıkan yazarları, eser örnekleri ve tahlil yöntemleri. |
| Ders Kaynakları |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | 1950 Sonrası Türk Hikayesi: Genel Çerçeve ve Tarihsel Arka Plan | Ders |
| 2 | 1950 Sonrası Türk Hikayesi: Temalar | Ders |
| 3 | 1950 Sonrası Türk Hikayesi: Eğilimler | Ders |
| 4 | Orhan Kemal ve hikâyeciliği | Ders |
| 5 | Haldun Taner ve hikâyeciliği | Ders |
| 6 | Yaşar Kemal ve hikâyeciliği | Ders |
| 7 | Tahsin Yücel ve hikâyeciliği | Ders |
| 8 | Füruzan ve hikâyeciliği | Ders |
| 9 | Rasim Özdenören ve hikâyeciliği | |
| 10 | Mustafa Kutlu ve hikâyeciliği | Ders |
| 11 | Tomris Uyar ve hikâyeciliği | Ders |
| 12 | Selim İleri ve hikâyeciliği | Ders |
| 13 | Öğrenci Sunumları | Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyeciliği hakkında genel bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyecileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenci 1950 sonrası Türk Hikâyelerinin tahlilini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |