| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Halkbilimsel Araştırma Yöntemleri | TDE139 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, derleme yöntem ve tekniklerinin Türk halk bilimi alan araştırmaları açısından önemini kavratarak öğrencinin bunları saha araştırmalarında kullanabilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, halk bilgisi yaratmalarının sözlü, yazılı ve görsel olarak kaydedilmesi olarak tanımlanan derleme yöntem ve tekniklerini kapsamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Ekici, Metin (2013). Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Ankara: Geleneksel Yayıncılık
Çobanoğlu, Özkul (2002). Halk Bilimi Kurmaları ve Araştırm Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları Oğuz, M. Öcal (2015). Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yayıncılık |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sahada araştırma, derleme yöntem ve teknikleri üzerindeki kitap, tez ve makalelerin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Folklor malzemesi ve tasnifi | |
| 3 | History of folklore studies in Turkey | |
| 4 | Dünya'da folklor çalışmalarının tarihçesi | |
| 5 | Sahaya çıkmadan önce yapılacak hazırlıklar | |
| 6 | Sahada araştırma ve derleme yapılırken dikkat edilecek hususlar | |
| 7 | Sahada araştırma derleme ve yöntem tekniklerinden: "Gözlem" ve "Katılımcı Gözlem" | |
| 8 | Sahada araştırma derleme ve yöntem tekniklerinden: "Mülakat" ve "Anket" | |
| 9 | Verilerin deşifresi ve arşivlenmesi | |
| 10 | Alan araştırmalarında toplanan malzemenin değerlendirilmesi | |
| 11 | Saha araştırmalarında karşılaşılan güçlükler | |
| 12 | Masal derlemelerinde dikkat edilecek hususlar ve masal derleme örneklerinin incelenmesi. | |
| 13 | Halk şairleri ile ilgili derleme çalışmalarında dikkat edilmesi gerekli hususlar ve derleme örneklerinin değerlendirilmesi | |
| 14 | Genel değerlendirmeler |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Alan araştırmalarında kullanılan metot ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sahada derleme yöntemlerini ve tekniklerini (Gözlem, mülâkat, anket) uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Derlemeden sonraki tasnif, metin deşifre etme ve elde edilen bilgi ve belgeleri yorumlama konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alan araştırmalarında kullanılan metot ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | - | 3 | - | - | - | - | - | 4 | - | 1 | 3 | - | - | - | ;
| Sahada derleme yöntemlerini ve tekniklerini (Gözlem, mülâkat, anket) uygulayabilir. | 2 | - | - | 2 | 2 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| Derlemeden sonraki tasnif, metin deşifre etme ve elde edilen bilgi ve belgeleri yorumlama konusunda bilgi ve beceriye ulaşır. | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2,33 | 0,33 | 1,33 | 2,33 | 2 | 0,33 | 2 | - | 1,33 | - | 0,33 | 1 | - | 1 | - |