| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Halk Edebiyatına Giriş I | TDE111 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
| Ders Veren | Doç. Dr. Serdar ŞİMŞEK |
| Amaç |
Türk Halk Edebiyatına Giriş I adlı dersinin amacı, halkbiliminin araştırma malzemesini oluşturan unsurların kavramsal boyutlarıyla ve geniş bir perspektifle ele alınmasını ve ilerleyen dönemlerde ilgili alandan seçilecek derslerde kullanılacak terim ve kavramların edinilip pekiştirilmesini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında bir araştırma nesnesi olarak folklorun ve onu araştıran bir disiplin olarak folkloristiğin teorik ve pratik temelleri ele alınır. |
| Ders Kaynakları |
Dünya Halkbilimi Çalışmaları Tarihi, (haz.: Gülin Öğüt Eker, M. Öcal Oğuz, Nebi Özdemir), Milli Folklor Yay., Ankara 2003.
Milli Folklor Dergisi Sanal Arşivi Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, (haz.: M. Öcal Oğuz, Metin Ekici vd.), Grafiker Yay., Ankara 2004. SOKOLOV, Yuri M., Folklor: Tarih ve Kuram, (çev.: Yerke Özer), Geleneksel Yay., Ankara 2009. ELÇİN, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1998. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders izlencesinin analizi, ödev ve araştırma projeleriyle ilgili bilgilendirme | |
| 2 | Folklorun tanımı, türleri, nitelikleri ve işlevleri ve tarihi | |
| 3 | Halk kavramının tanımı, tarihsel süreçteki değişimi; folklorik grupların karakteristikleri ve tanımlı bazı folklorik grup türleri. | |
| 4 | Gelenek kavramının tanımı ve karakteristikleri, dinamikleri ve taşıyıcıları | |
| 5 | Kültürel perfomansların tanımı ve nitelikleri, folklorik perfomansın karakteristikleri, unsurları ve analiz yöntemleri | |
| 6 | Saha araştırmasının nitelikleri, aşamaları ve metodları | |
| 7 | Temel halkbilimsel araştırma modelleri; metin, doku ve bağlam kavramları; metinsel, dokusal ve bağlamsal analiz. | |
| 8 | Ara Sınav/Folklorun Kategorileri (1): Sözlü Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi | |
| 9 | Folklorun Kategorileri (2): Örfi Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi. | |
| 10 | Folklorun Kategorileri (3): Maddi Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi. | |
| 11 | Folklorun Kategorileri (4): Dijital Folklor; karakteristikleri, türleri ve analizi. | |
| 12 | UNESCO, SOKÜM ve Halkbilimi | |
| 13 | Çağdaş folklor araştırmalarının durumu, anlamı ve önemi | |
| 14 | Genel değerlendirmeler, dönem özeti ve kapanış |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Folklorun farklı kategorilerine ait üretimleri çözümler. | |||
| Saha/alan araştırmasının temel aşama ve yöntemlerini bilir ve uygular. | |||
| Temel halkbilimsel araştırma modellerini bilir ve uygular. | |||
| UNESCO, SOKÜM ve Halkbilimi ilişkisini bilir. | |||
| Folklorun tanımı, türleri, tarihi ve işlevlerini bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Folklorun farklı kategorilerine ait üretimleri çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Saha/alan araştırmasının temel aşama ve yöntemlerini bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel halkbilimsel araştırma modellerini bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| UNESCO, SOKÜM ve Halkbilimi ilişkisini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Folklorun tanımı, türleri, tarihi ve işlevlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |