| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Diksiyon I | TDE217 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Halilibrahim ERTÜRK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin hitabet yeteneğini geliştirmek; bir topluluk karşısında yapılacak hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalarda açık ve anlaşılır biçimde kendilerini ifade etmelerini ve düzgün bir diksiyon ile sözlü iletişim kurmalarını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Diksiyon dersi kapsamında; hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma, manzum ve mensur metin okumaları, tekerleme ve hızlı konuşma uygulamaları, haber ve hava durumu programı sunumu gibi uygulamalara yer verilir. |
| Ders Kaynakları |
Ertuğrul Yaman, Konuşma Sanatı-Etkili Anlatım, Ankara: Gazi Kitabevi, 2004.
Suat Taşer, Konuşma Eğitimi, İstanbul: Papirüs Yayınevi, 2000. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Diksiyonun tanımı ve önemi. Diksiyon ile ilgili temel kaynakların tanıtımı. | Ders |
| 2 | Dilin tanımı. Ses, ses aygıtı, boğumlanma ve ses oluşumu ile ilgili temel kavramların tanımı. | Ders |
| 2 | Dilin tanımı. Ses, ses aygıtı, boğumlanma ve ses oluşumu ile ilgili temel kavramların tanımı. | Ders |
| 4 | Türkçede sesler ve seslerin sınıflandırılması. Ünlüler ve ünsüzlerin özellikleri | Ders |
| 5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. Ses olaylarının başlıca nedenleri. | Ders |
| 5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. Ses olaylarının başlıca nedenleri. | Ders |
| 5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses olayları. Ses olaylarının başlıca nedenleri. | Ders |
| 8 | Ara sınav. | Ders |
| 9 | Taban ses çalışması. Dil ve dudak tembelliği. Gereksiz sözcüklerden kaçınma. | Ders |
| 10 | Üslup Özellikleri: İçtenlik, Duruluk, Akıcılık, Özgünlük. | Ders |
| 10 | Üslup Özellikleri: İçtenlik, Duruluk, Akıcılık, Özgünlük. | Ders |
| 12 | Anlatım Biçimleri: Düşünceye dayalı anlatım. | Ders |
| 13 | Beden Dilinin Doğru Kullanımı: Kılık kıyafet, duruş şekilleri, jest ve mimikler. | Ders |
| 13 | Beden Dilinin Doğru Kullanımı: Kılık kıyafet, duruş şekilleri, jest ve mimikler. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ses, boğumlanma, ses oluşumu ve Türkçenin ses özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkçede görülen ses olaylarını ve nedenlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Diksiyonun tanımını, önemini ve unsurlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Akıcılık, duruluk, içtenlik ve özgünlük gibi üslup özelliklerini bilir ve uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kılık kıyafet, duruş, jest ve mimikler gibi beden dilinin etkili kullanımını sağlayan faktörleri bilir ve konuşma öncesi bu unsurları kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ses, boğumlanma, ses oluşumu ve Türkçenin ses özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türkçede görülen ses olaylarını ve nedenlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Diksiyonun tanımını, önemini ve unsurlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Akıcılık, duruluk, içtenlik ve özgünlük gibi üslup özelliklerini bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kılık kıyafet, duruş, jest ve mimikler gibi beden dilinin etkili kullanımını sağlayan faktörleri bilir ve konuşma öncesi bu unsurları kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |