| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Roman Tahlilleri I | TDE313 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, sözlü |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hikâye ve roman kavramlarını tanıtmak, bu türlerin tarihçelerini, gelişimlerini ve çeşitlerini anlatmak, hikâye ve roman inceleme yöntemlerini öğretmek, öğrencilerin hikâye ve roman tahlili yapabilmelerini sağlamak |
| Ders İçeriği |
Hikâye ve roman türleri ile ilgili kuramsal bilgilerin verilmesi, öğrencilerin hikaye ve roman tahlili yapmaları |
| Ders Kaynakları |
İsmail ÇETİŞLİ – Metin Tahlillerine Giriş 2 Hikâye – Roman- Tiyatro
Şerif AKTAŞ – Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kelime ve kavram olarak hikâye | Ders |
| 2 | Kelime ve kavram olarak roman | Ders |
| 3 | Hikâye ve romanın unsurları (Olay örgüsü, şahıs kadrosu, zaman, mekân, bakış açısı ve anlatıcı) | Ders |
| 4 | Olay örgüsünün incelenmesi | Ders |
| 5 | Şahıs kadrosunun incelenmesi | Ders |
| 6 | Zamanın incelenmesi | Ders |
| 7 | Mekânın incelenmesi | Ders |
| 8 | Bakış açısı ve anlatıcının incelenmesi | Ders |
| 9 | Örnek hikâye incelemesi | Ders |
| 9 | Örnek hikâye incelemesi | Ders |
| 11 | Örnek roman incelemesi | Ders |
| 11 | Örnek roman incelemesi | Ders |
| 11 | Örnek roman incelemesi | Ders |
| 11 | Örnek roman incelemesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler çeşitli dönemlerde Türk edebiyatının temel özeliklerini öğrenir, okuduğu örnek eserleri tahlil edebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenciler, çeşitli dönemlerde yazılan eserleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler ve değerlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade eder, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Mezunlar, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler çeşitli dönemlerde Türk edebiyatının temel özeliklerini öğrenir, okuduğu örnek eserleri tahlil edebilir | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Öğrenciler, çeşitli dönemlerde yazılan eserleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla inceler ve değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Öğrenciler, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade eder, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Mezunlar, disiplin kısmını/edebiyatı eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | - | - | - | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | 4 | - | - | - | 5 | 5 |