| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klasik Arkeolojiye Giriş II | ARK229 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hellen ve Roma uygarlıklarını kapsayan Klasik Arkeoloji üzerine bilgi sahibi olmak. |
| Ders İçeriği |
Hellen ve Roma uygarlıkları, tarihi olaylar ve arkeolojik kalıntılar. |
| Ders Kaynakları |
Oğuz Tekin (2008): Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 33 | 33 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 33 | 33 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 33 | 33 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klasik Arkeoloji ve Karanlık Çağlar | Gösterim |
| 2 | Arkaik ve Klasik Dönem Tarihi | Gösterim |
| 3 | Hellenistik ve Roma Dönemi Tarihi | Gösterim |
| 4 | Antik Kent ve Gelişimi | Gösterim |
| 5 | Kent Plancılığı ve Bina Yapım Teknikleri | Gösterim |
| 6 | Kutsal Yapılar ve Mimari Düzenler | Gösterim |
| 7 | Tapınaklar | Gösterim |
| 8 | Savunma Sistemleri ve Akropolis | Gösterim |
| 9 | Agora | Gösterim |
| 10 | Bouleuterion ve Prytaneion | Gösterim |
| 11 | Tiyatro | Gösterim |
| 12 | Gymnasion | Gösterim |
| 13 | Su Sistemleri ve Yapılar | Gösterim |
| 14 | Stadion ve Evler | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Antik tarih bilgisi kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Antik mimarlık terminolojisini kavrar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Yayın ve araştırma etiği bilinci kazanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Antik Hellen ve Roma uygarlıklarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Antik kentlere dair verileri analiz eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |