| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kültürel Miras ve Müzecilik | ARK314 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - İngilizce |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinem TÜRKTEKİ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türkiye’deki müzelerin işleyiş biçimleri, sergileme, kültür varlıklarının korunması ve gelecek nesillere aktarımı, kültürel zenginliğimizin boyutlarının kavranması gibi konularda öğrenciye bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Kültürel miras ve müzecilik kavramları, sözleşmeler, kanunlar, dünya miras alanına giren mekanlar ve eserler ile arkeolojik miras ve sit alanlarının öğretilmesi. Müze çeşitleri ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Ders Kaynakları |
Müzeler Tarihi, E.B. Şapolya, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1936
Türk Müzeciliğine Bir Bakış, R.O Arık, M.E.B Yayınları, İstanbul, 1953 Türk Müzeciliği, F. Gerçek, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları; Müzeler ve Kurumlar; Ankara, 1999 Müzelerin Teşkilatlanması: Pratik Öğütler, ICON Türkiye Milli Komitesi Yayınları, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1963 Osmanlı Müzeciliği: Müzeler Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi, W. M. K. Shawİletişim Yayınları, İstanbul, 2004 Türkiye'de Müzecilik, E. Yücel, Arkeoloji ve Sanat Yayınları; Müzeler ve Kurumlar; İstanbul, 1999 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kültür, Miras ve Kültürel Miras Kavramlarının tanıtımı | |
| 2 | Dünya Miras Listesi'nde Yeralan Dünya Miras Alanları | |
| 3 | Somut Kültürel Miras | |
| 4 | Taşınmaz Somut Kültürel Miras Öğeleri: | |
| 5 | Taşınır Somut Kültürel Miras Öğeleri | |
| 6 | Somut Olmayan Kültürel Miras | |
| 7 | Arkeolojik Miras Kavramı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Arkeolojik Sit | |
| 10 | Höyükler, Düz Yerleşmeler Ve Tahrip Etkenleri | |
| 11 | Arkeolojik Sit Alanlarının Koruması, Arkeolojik Park Olarak Değerlendirilmesi Ve Korumanın Devamlılığı | |
| 12 | Bağlı Oldukları Kurumlara Göre Müzeler ve Bu Müzelerin Arasındaki Farklar (Devlete bağlı müzeler, belediye müzeleri, askerî müzeler, üniversitelere bağlı müzeler, vakıfların veya kişilerin oluşturduğu özel müzeler) | |
| 13 | Koleksiyonlarına Göre Müzeler: Genel Müzeler Arkeoloji Müzeleri Sanat Müzeleri Tarih Müzeleri Etnografya Müzeleri | |
| 14 | Türkiye'de ve Dünyada Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kültürel Miras ve Müzecilik Kavramları hakkında bilgi sahibi olmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültürel Miras ve Müzecilik Kavramları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |