Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hellen ve Roma Keramiği III | ARK425 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Keramik buluntular, arkeolojik kazı ve yüzey araştırmalarında en çok sayıda ele geçen malzemeler arasında olup, alanın niteliği ve tarihlemesi hakkında bilgi verirler. Dersin öncelikli amacı, bölgesel akımları ve kronolojik gelişimi oturtmaktır. |
Ders İçeriği |
Antik çağ seramiği, üretim ve bezeme teknikleri, formlar, bölgelerarası etkileşimler. |
Ders Kaynakları |
B. Cohen, Attic Bilingual Vases and their Painters, New York, 1978
J. Hayes, Handbook of Mediterranean Roman Pottery, British Museum Press 1997 J.Boardman, Kırmızı Figürlü Atina Vazoları, Thames and Hudson, 1996 S.I.Rotroff, Hellenistic Pottery, Athenian Imported Moldmade Bowls, The Athenian Agora XXII, Princeton 1982 P. Dupont, East Grek Pottery, London, 1998 D.P.S. Peacock- D.F. Williams, Amphorae And The Roman Economy, 1985 J. V. Noble, The Techniques of Painted Attic Pottery, London, 1988 J. Boardman, Siyah Figürlü Atina Vazoları, Londra, 1991 J.P.Green, “ Gnathia and other Overpainted Wares of Italy and Sicily: A Survey”, Céramiques hellénistiques et romaines III, Paris 2001, 57-103 J. Boardman, Early Grek Vase Painting, London, 1998 H.Thompson, Two Centuries of Hellenitic Pottery, Hesperia III, 1934, 311-480 R.M.Cook, Greek Painted Pottery, London, 1997 LRCW 2, Late Roman Coarse Wares Cooking Wares and Amphorae in the Mediterranean, ed. M. Bonifay, J.-C. Treglia, Vol. I, BAR Int Ser. 1662 (I), Oxford 2007 V.R. Anderson-Stojanovic, STOBI:The Hellenistic and Roman Pottery, 1992 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 25 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 25 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kronoloji, kap formları ve işlevleri, üretim teknikleri | |
2 | Protogeometrik - Geometrik Dönem ve Orientalizan Dönem | |
3 | Siyah figür tekniği | |
4 | Kırmızı figür tekniği | |
5 | Olgun Klasik Dönem ve 4. yüzyıl Kırmızı figürlüleri (Kerch stili, Apulia üretimleri) | |
6 | Hellenistik Dönem’de görülen kap formları ve Batı Yamacı ile Gnathia keramiği | |
7 | Ara sınav | |
8 | Roma Keramiği: İnce Mallar | |
9 | Terra sigillata |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çanak çömleğin yayılım alanlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hellen kap formları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hellen seramik kronolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Keramik üretim süreçlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bölgesel üretimleri tanır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çanak çömleğin yayılım alanlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hellen kap formları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hellen seramik kronolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Keramik üretim süreçlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel üretimleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |