| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hellen ve Roma Heykeltıraşlığı II | ARK322 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Antik Dönem heykellerinin öğrenilmesi ve tanımlama kabiliyeti kazanılması. |
| Ders İçeriği |
Klasik ve Geç Klasik Dönem Heykeltıraşlığı |
| Ders Kaynakları |
Koch, G. (2001). Roma İmparatorluk Dönemi Lahitleri, İstanbul.
Zanker, P., Ewald B. C. (2012). Living with myths: the imagery of Roman sarcophagy, Oxford. İnan, J., Rosenbaum, E. (1966) Roman and Early Byzantine Sculpture in Asia Minor, Oxford. Wheeler, M. (1997). Roma Sanatı ve Mimarlığı, İstanbul. Özgan, R. (2013). Roma Portre Sanatı I, İstanbul. Özgan, R. (2013). Roma Portre Sanatı II, İstanbul. Özgan, R. (2015). Roma Portre Sanatı III, İstanbul. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Eskiçağ Tarihi | Gösterim |
| 2 | Malzemeler ve Teknikler - Klasik Heykele Giriş ve Kaynaklar | Gösterim |
| 3 | Erken Klasik Erkek ve Kadın Figürleri - Olympia Zeus Tapınağı ve Erken Klasik Kabartmalar | Gösterim |
| 4 | Erken Klasik Heykeltıraşlar, Kopyalar ve Olgun Klasik - Parthenon Tapınağı | Gösterim |
| 5 | Olgun Klasik Heykeltıraşlar - Olgun Klasik Kopyalar ve Sonuç | Gösterim |
| 6 | Geç Klasik Dönem'e Giriş | Gösterim |
| 7 | Geç Klasik Mimari Heykeltıraşlık | Gösterim |
| 8 | Geç Klasik Heykeltıraşlar ve Heykeller I | Gösterim |
| 9 | Geç Klasik Heykeltıraşlar ve Heykeller II, Geç Klasik Portre Sanatı | Gösterim |
| 10 | Mezar Heykeltıraşlığı ve Diğer Kabartmalar | Gösterim |
| 11 | Batı Yunan Klasik Heykelleri | Gösterim |
| 12 | Anadolu Klasik Heykelleri | Gösterim |
| 13 | Yakın Doğu ve Antik Koleksiyonculuk | Gösterim |
| 14 | Hellenistik Heykele Giriş | Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Klasik heykel | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Arkaik heykel | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yayın ve araştırma etiği | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hellen ve Roma kültürü | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hellenistik heykel | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Klasik heykel | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Arkaik heykel | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Yayın ve araştırma etiği | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hellen ve Roma kültürü | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hellenistik heykel | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |