| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Klasik Arkeolojiye Giriş | ARK114 | 2 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sunum üzerinden |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hellen ve Roma kültürlerini kapsayan Klasik Arkeoloji üzerine bilgi sahbi olmak |
| Ders İçeriği |
Hellen ve Roma kültürleri, tarihi olaylar ve arkeolojik malzeme |
| Ders Kaynakları |
Oğuz Tekin (2008): Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Klasik Arkeoloji Nedir ve Ege'de GTÇ | Ders |
| 2 | Tunç Çağı Sonrası Arkaik Dönem Öncesi Olaylar ve Gelişmeler | Ders |
| 3 | Kent-Devleti ve Kolonizasyona Giriş | Ders |
| 4 | Anadolu’nun Topografyası ve Yollar | Ders |
| 5 | M.Ö. 6. ve 5. Yüzyılda Siyasi Durum | Ders |
| 6 | Peloponnesos Savaşları ve M.Ö. 4. Yüzyılın İlk Yarısı | Ders |
| 7 | Hellenistik Dönem Tarihi I | Ders |
| 8 | Hellenistik Dönem Tarihi II | Ders |
| 9 | Roma Tarihi I | Ders |
| 10 | Roma Tarihi II | Ders |
| 11 | Roma Tarihi III | Ders |
| 12 | Roma Egemenliğinde Anadolu | Ders |
| 13 | Antik Seramiğe Giriş | Ders |
| 14 | Klasik Mitolojiye Giriş |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Seramik bilgisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yayın ve araştırma etiği | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kent bilgisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hellen ve Roma Kültürü | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tarih bilgisi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seramik bilgisi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Yayın ve araştırma etiği | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Kent bilgisi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hellen ve Roma Kültürü | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Tarih bilgisi | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |