| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Antik Yunanca'ya Giriş | ARK435 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, arkeolojik verileri değerlendirme bakımından gereksinim duyulabilecek Hellencenin temelini vermektir. Böylelikle Hellen kültürü ile ilişkili bir arkeolojik eser değerlendirilebilecek, yorumlanabilecek ve belgelenebilecektir. |
| Ders İçeriği |
Hellence alfabeden başlayarak temel okuma ve yazma becerileri işlenmekte, temel gramer bilgisi verilerek antik metin okumaları ve kelime bilgisi üzerine odaklanılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Taşlıklıoğlu, Z. (1969). Grekçe Gramer ve Syntaks, İstanbul.
Balme, M., Lawall, G. (1995). Athenaze An Introduction to Ancient Greek, Oxford. Hillard, A. E. D. (1946). Elementary Greek Tranlation Book, London. Bakker, E. J. (2010). A Companion to the Ancient Greek Language, Singapore. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 7 | 1 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Hellencenin tarihçesi ve gelişimi, antik kaynaklar | Ders |
| 2 | Hellence ve lehçelerine giriş, alfabe, uzun ve kısa sesliler, çift sesliler ve sessizler | Ders |
| 3 | Heceleme, nefes, tonlama ve noktalama işaretleri | Ders |
| 4 | Cümle dizilişi ve bölümleri, temel isimler ve çekimler | Ders |
| 5 | 1. çekim isimler | Ders |
| 6 | 2. çekim isimler | Ders |
| 7 | Fiillerin özellikleri, şimdiki zaman (etkin çatı ve hikaye) | Ders |
| 8 | Geçmiş ve gelecek zaman çekimleri | Ders |
| 9 | Temel sıfatlar ve çekimleri, sıfat ve zarfların dereceleri, kuralsız sıfatlar | Ders |
| 10 | Temel zamirler ve kullanımları | Ders |
| 11 | Etken mastarlar ve kullanımları | Ders |
| 12 | Temel ifade ve kavramlar | Ders |
| 13 | Önekler; kelime dağarcığını zenginleştirme | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz esas olarak Hellenceyi okuyabilecek, anlayabilecek ve temel seviyede çeviri yapabilecektir. Hellencenin temelini almış olacak olan öğrencilerimiz aynı zamanda çağdaş Yunanca bilgisinin temelini de almış olacaklardır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz esas olarak Hellenceyi okuyabilecek, anlayabilecek ve temel seviyede çeviri yapabilecektir. Hellencenin temelini almış olacak olan öğrencilerimiz aynı zamanda çağdaş Yunanca bilgisinin temelini de almış olacaklardır. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 |