| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hellen ve Roma Mitolojisi II | ARK327 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Arkeolojik malzeme üzerinde önemli bir rol oynayan mitolojinin öğrenilmesi ve anlaşılması. Böylelikle arkeolojik malzemenin değerlendirilmesine katkıda bulunulması. |
| Ders İçeriği |
Hellen ve Roma mitolojisi ile bağlantılı hikayeler, arkeolojik eserler ve kontekstler, ikonografiler ve kült uygulamaları. |
| Ders Kaynakları |
Vernant, J. (2015). Eski Yunan'da Mit ve Din, İstanbul.
Vernant, J. (2015). Eski Yunan'da Mit ve Toplum, İstanbul. Cömert, B. (2014). Mitoloji ve İkonografi, Ankara. Erhat, A. (2007). Mitoloji Sözlüğü, İstanbul. Estin, C., Laporte, H. (2008).Yunan ve Roma Mitolojisi, Ankara. Kip-Baker, E. (2014). Antik Yunan ve Roma Hikayeleri, İstanbul. Carpenter, Th. H. (2002). Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, İstanbul. Lévi-Strauss, C. (2013). Mit ve Anlam, İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 7 | 1 | 7 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 7 | 1 | 7 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Homeros ve İlias (İlyada) Destanı | Ders |
| 2 | Odysseia Destanı | Ders |
| 3 | Kahraman ve yönetici kültleri | Ders |
| 4 | Herakles | Ders |
| 5 | Theseus | Ders |
| 6 | Perseus ve Bellerophontes | Ders |
| 7 | Argonautlar | Ders |
| 8 | Antik Çağ’da gizem dinleri | Ders |
| 9 | Roma dini ve kültlerine giriş, Remus ve Romulus | Ders |
| 10 | Aeneas Destanı | Ders |
| 11 | İmparatorluk kültü ve mitolojik propaganda | Ders |
| 12 | Roma İmparatorluğu’nda yabancı tanrılar | Ders |
| 13 | Anadolu’nun yerel tanrıları ve kültleri | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Arkeolojik malzeme ile bağlantılı olarak Hellen ve Roma dünyasında belgelenen mitolojik hikayeler, antik kaynaklar, kült merkezleri, sunulan adaklar ve gerçekleştirilen uygulamalar hakkında bilgi edinmiş olmak. Bu bilgilerin neticesinde arkeolojik malzemeleri daha iyi değerlendirebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arkeolojik malzeme ile bağlantılı olarak Hellen ve Roma dünyasında belgelenen mitolojik hikayeler, antik kaynaklar, kült merkezleri, sunulan adaklar ve gerçekleştirilen uygulamalar hakkında bilgi edinmiş olmak. Bu bilgilerin neticesinde arkeolojik malzemeleri daha iyi değerlendirebilmek. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 |