| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Epigrafi | ARK428 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, Hellence temel bilgisine sahip olan öğrencilere uygun olarak kazı veya yüzey araştırmaları sırasında karşılaşacabilecekleri Hellence yazıtları tanıma, belgeleme, değerlendirme ve tarihlendirme becerisini katmaktır. Bu nedenle dersin esas odağı yazıtlarda kullanılan temel ifade ve kalıplar olup Hellence gramer ve teorik bilgisi temel seviyede verilmektedir. |
| Ders İçeriği |
Yoğun gramerden kaçınarak arazi çalışmalarında daha fazla yararlı olabilecek temel ve pratik bilginin verilmesi esasıyla Hellenceye dair paylaşılacak kısa bilginin ardından yazıt türleri ve kaynakları üzerine içerik anlatılacaktır. İleriki süreçte ise her derste bir yazıt grubu ele alınarak anlatılacak ve öğrenciler ile birlikte alıştırmalar yapılacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Taşlıklıoğlu, Z. (1969). Grekçe Gramer ve Syntaks, İstanbul.
Taşlıklıoğlu, Z. (1971). Trakya’da Epigrafya Araştırmaları, İstanbul. Sinanoğlu, S., Türkkan, C. (1979). Yunanca Uygulama Kitabı, Ankara. Malay, H. (1987). Epigrafi (Yazıtbilim), İzmir. McLean, B. H. (2002). An Introduction to Greek Epigraphy of the Hellenistic and Roman Periods from Alexander the Great down to the Reign of Constantine (323 BC-AD 337), Michigan. Bakker, E. J. (2010). A Companion to the Ancient Greek Language, Singapore. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Epigrafinin tanımı, kapsamı ve literatür, interdisipliner çalışmalara katkısı | Ders |
| 2 | Hellenceye Giriş dersinin önemli kısımlarının tanıtımı | Ders |
| 3 | Yazıt türleri, tarihleme ve belgeleme çalışmaları | Ders |
| 4 | Yazıtların tamamlanması ve kullanılan işaretler | Ders |
| 5 | Harflerin sayı karşılıkları ve diyalektler | Ders |
| 6 | Mezar yazıtları | Ders |
| 7 | Adak yazıtları | Ders |
| 8 | Yasa (dekret) yazıtları | Ders |
| 9 | Onurlandırma yazıtları | Ders |
| 10 | Miltaşları ve sınır yazıtları | Ders |
| 11 | Yarışma (agonistik) yazıtlar | Ders |
| 12 | Katalog ve kamu yazıtları | Ders |
| 13 | Büyü, lanetleme ve ceza yazıtları | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz bir Hellence yazıt ile karşılaştığında okuyabilecek, ana hatlarını veya tamamını çevirebilecek, değerlendirme hususunda hangi kaynaklara başvurabileceğini bilecek ve yazıtın belgelemesini yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz bir Hellence yazıt ile karşılaştığında okuyabilecek, ana hatlarını veya tamamını çevirebilecek, değerlendirme hususunda hangi kaynaklara başvurabileceğini bilecek ve yazıtın belgelemesini yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |