| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Antik Çağ'da Sosyal Yaşam | ARK432 | 8 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Haralambos NİKOLAYİDİS |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin temel amacı Antik Çağ’da sosyal yaşam ile ilgili temel bilgileri vermek ve bilimsel çalışma yöntemleri de kullanılarak öğrencileri araştırmaya teşvik etmektir. |
| Ders İçeriği |
Birinci ders, Antik Çağ’ın önemli merkezlerinden olan Atina ve Roma’daki yaşantıdan anlatılar ile başlamaktadır. Ayrıca ders işleyişi ve dönem sonuna kadar işlenecek olan konular ve okunması gereken litaratür paylaşılacaktır. Böylelikle ilgili okumalar eşliğinde ders sunumları interaktif bir şekilde takip edilecektir. Ara sınavın ardından belirlenen konuların dışında öğrencilerimizin kendi tercih ettiği konular üzerine sunumlarının gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Deighton, H. J. (2012). Eski Atina Yaşantısında Bir Gün, İstanbul.
Deighton, H. J. (2012). Eski Roma Yaşantısında Bir Gün, İstanbul. Hürmüzlü, B. (2008). Eski Yunan’da Ölü Gömme Gelenekleri, İstanbul. Köroğlu, G. (2004). Anadolu Uygarlıklarında Takı, İstanbul. Dürüşken, Ç. (2003). Roma Dini, İstanbul. Anabolu, M. U. (2003). Antik Çağda Et ve Balık, İstanbul. Bursa, P. (2010). Antikçağ’da Anadolu’da Balık ve Balıkçılık, İstanbul. Gülbay, O. (2003). Eskiçağ’da Tuvalet Kültürü, İstanbul. Uzel, İ. (2008). Anadolu Tıp Tarihi’ne Giriş, İstanbul. Özdizbay, A. (2004). Eski Yunan’da Tarım, İstanbul. İren, K. (2003). Vazo Resimlerinin Işığında Eski Yunan Çömlekçiliği, İstanbul. Delemen, İ. (2003). Antik Dönemde Beslenme, İstanbul. Sekunda, N. (2010). Antik Yunan Savaşçıları, İstanbul. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eski Atina ve Roma yaşantısında bir gün | Ders |
| 2 | Ölü gömme gelenekleri | Ders |
| 3 | Tapınım ve adaklar | Ders |
| 4 | Çanak çömlek üretimi ve günlük hayattaki kullanım | Ders |
| 5 | Tarım, hayvancılık ve beslenme | Ders |
| 6 | Tuvalet ve yıkanma kültürü | Ders |
| 7 | Spor ve spor müsabakaları | Ders |
| 8 | Müzik ve müzik aletleri | Ders |
| 9 | Takı ve üretim teknikleri | Ders |
| 10 | Kıyafet ve saç modası | Ders |
| 11 | Tıp, hastalıklar ve tedavi yöntemleri | Ders |
| 12 | Suç ve yargı sistemi | Ders |
| 13 | Askerler, savaşçılar, avcılar | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve önemli bilgilerin pekiştirilmesi | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Antik Çağ’da sosyal yaşam ile ilgili belirlenen konuların başarıyla öğrenilmesi ile dönemin sosyokültürel gelişimini tarihi gelişmeler ile bağdaştırabilmek. Bilgi birikiminin yanı sıra ders kapsamında gerçekleştirilecek sunumlar ile sözlü sunum hazırlama pratiğinin kazanılması. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Antik Çağ’da sosyal yaşam ile ilgili belirlenen konuların başarıyla öğrenilmesi ile dönemin sosyokültürel gelişimini tarihi gelişmeler ile bağdaştırabilmek. Bilgi birikiminin yanı sıra ders kapsamında gerçekleştirilecek sunumlar ile sözlü sunum hazırlama pratiğinin kazanılması. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 |