Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Assur Ticaret Kolonileri Çağı Anadolu Arkeolojisi | ARK206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ARKEOLOJİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Deniz SARI |
Ders Veren | Doç. Dr. Deniz SARI |
Amaç |
Assurlular’ın ticaret yapmak amacıyla MÖ 2.binyıl başları ile M.Ö. 1850 yılları arasındaki süreçte Orta Anadolu şehirlerinde koloniler kurmaları ile başlayan ve “Eski Assur Ticaret Kolonileri” olarak adlandırılan dönemde, özellikle Orta Anadolu’da bu kolonilerin kurulduğu yerleşmelerde söz konusu olan mimarlık, çanak çömlek, sanat eserleri ve diğer buluntular incelenmektedir. |
Ders İçeriği |
Assurlular’ın ticaret yapmak amacıyla MÖ 2.binyıl başları ile M.Ö. 1850 yılları arasındaki süreçte Orta Anadolu şehirlerinde koloniler kurmaları ile başlayan ve “Eski Assur Ticaret Kolonileri” olarak adlandırılan dönemde, özellikle Orta Anadolu’da bu kolonilerin kurulduğu yerleşmelerde söz konusu olan mimarlık, çanak çömlek, sanat eserleri ve diğer buluntular incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Orlin Louis L., Assyrian Colonies in Cappadocia, 1970
Barjamovic, G., A historical geography of ancient. Anatolia in the Assyrian colony period Balkan, K., “Observations on the Chronological Problems of the Karum Kanish”, TTKY VII, seri no: 28, Ankara, 1955, Bryce, T. R., “A Suggested Sequence of Historical Developments in Anatolia During the Assyrian Colony Period”, AOF 12 (Altorientalische Forschungen), s. 18-27. 1985. Michel, Cécil, Correspondance des Marchands de Kanish, éditions de Cerf, Paris, 2001 Kültepe-Kaniş, T,Özgüç, TTKY, 1986 Orlin Louis L., Assyrian Colonies in Cappadocia, 1970 Barjamovic, G., A historical geography of ancient. Anatolia in the Assyrian colony period Balkan, K., “Observations on the Chronological Problems of the Karum Kanish”, TTKY VII, seri no: 28, Ankara, 1955, Bryce, T. R., “A Suggested Sequence of Historical Developments in Anatolia During the Assyrian Colony Period”, AOF 12 (Altorientalische Forschungen), s. 18-27. 1985. Michel, Cécil, Correspondance des Marchands de Kanish, éditions de Cerf, Paris, 2001 Kültepe-Kaniş, T,Özgüç, TTKY, 1986 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Orta Tunç Çağı ve Assur Ticaret Kolonileri Dönemi | Ders |
2 | Kültepe/Kaniš ve Ticaret Ağı | Ders |
3 | Eski Assur Krallığı ve Karum Kavramı | Ders |
4 | Assur Ticaret Kolonileri Ulaşım Yolları | Ders |
5 | Anadolu’da MÖ Erken II. Bin Yılda Sosyo-Ekonomik Yapı | Ders |
6 | Boğazköy ve Hititler Öncesi Dönem | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Kültepe’de Arkeolojik Kazılar ve Keşifler | Ders |
9 | Assur Ticaret Kolonileri Dönemi Çanak Çömlek Kültürü | Ders |
10 | Acemhöyük ve Saray Yapıları | Ders |
11 | Eski Anadolu Ticaret Yolları ve Mal Değişim Sistemleri | Ders |
12 | Boğazköy ve Hititler Dönemi | Ders |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Ders |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Assur Ticaret Kolonileri Dönemi'ni ve bu dönemin Anadolu'daki sosyo-ekonomik yapıya etkisini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kültepe/Kaniš, Boğazköy ve Acemhöyük gibi önemli arkeolojik merkezleri tanıyabilir ve bu merkezlerin ticari ve politik rollerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eski Assur Krallığı ve Anadolu’daki ticaret yollarını harita üzerinde gösterebilir ve bu yolların ekonomik ilişkilerdeki önemini değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Assur Ticaret Kolonileri dönemine ait çanak çömlek kültürünü ve diğer maddi kalıntıları tanımlayabilir ve bunların kültürel etkileşimdeki rolünü açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arkeolojik kazılar ve yazılı belgeler aracılığıyla Assur Ticaret Kolonileri Dönemi’nin tarihi kaynaklarını analiz edebilir ve bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Assur Ticaret Kolonileri Dönemi'ni ve bu dönemin Anadolu'daki sosyo-ekonomik yapıya etkisini analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kültepe/Kaniš, Boğazköy ve Acemhöyük gibi önemli arkeolojik merkezleri tanıyabilir ve bu merkezlerin ticari ve politik rollerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Eski Assur Krallığı ve Anadolu’daki ticaret yollarını harita üzerinde gösterebilir ve bu yolların ekonomik ilişkilerdeki önemini değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Assur Ticaret Kolonileri dönemine ait çanak çömlek kültürünü ve diğer maddi kalıntıları tanımlayabilir ve bunların kültürel etkileşimdeki rolünü açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Arkeolojik kazılar ve yazılı belgeler aracılığıyla Assur Ticaret Kolonileri Dönemi’nin tarihi kaynaklarını analiz edebilir ve bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |